۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۸۷۶۴۴
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن خراسان شمالی:

دولت سیزدهم وارث انبوهی از مشکلات اقتصادی و معیشتی است

دولت سیزدهم وارث انبوهی از مشکلات اقتصادی و معیشتی است
خراسان شمالی – حجت‌ الاسلام احمدی با اشاره به آغاز به کار دولت سیزدهم، گفت: دولت سیزدهم وارث انبوهی از مشکلات اقتصادی و معیشتی است که رفع آن‌ها کار و خدمت جهادی می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشستی با شماری از روحانیان با اشاره به آغاز به کار دولت سیزدهم، اظهار کرد: پس از انتخابات ۲۸ خردادماه و مشارکت مردم در سخت‌ترین شرایط کشور و بعد از رأی اعتماد مجلس به کابینه آقای رئیسی، هیئت دولت جدید از روز شنبه جلسات کاری و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حالا نوبت دولت قوی و مردمی است و دولت سیزدهم باید دولت کار و خدمت جهادی باشد، افزود: همه می دانیم که دولت سیزدهم وارث انبوهی از مشکلات متعدد است که معضلات اقتصادی و معیشتی در رأس آن است، طبیعی است حل این مشکلاتِ دیرینه و دیرپا نیاز به اقدامات فوریتی و میان‌مدت و درازمدت دارد.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه لازمه این کار التزام به چند نکته مهم است، اضافه کرد: تکمیل سریع حلقه یاران همراه اعم از ترمیم کابینه و معرفی فوری جایگزین وزرایی که احتمالاً رأی نیاورند و همچنین انتخاب معاونان و روسای دستگاه‌های مختلفی که حلقه مکمل هیأت دولت هستند، ازجمله این الزامات است.

وی با اشاره به ضرورت تنظیم و تدوین سریع‌تر برنامه جامع دولت تحول، چنانچه در روز معرفی کابینه وعده داده‌اند، گفت: تقسیم‌کار مهندسی‌شده خصوصاً در ستاد اقتصادی دولت با مدیریت معاون اول و برنامه‌ریزی صدروزه برای کاهش محسوس مشکلات کرونایی و معیشتی خصوصاً کاستن از مشکلات مردم در تأمین کالاهای اساسی از دیگر اقدامات ضروری است.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: حضور هدفمند و مؤثر و آرامش‌بخش و کارساز اعضای دولت در جمع نخبگان و متخصصان و عموم مردم از دیگر انتظاراتی است که امید می‌رود دولت جدید اهتمام ویژه‌ای به آن داشته باشد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: مردم و نخبگان جامعه می‌دانند که حل انبوه مشکلات به‌جای مانده و به ارث رسیده به دولت کنونی کار یک روز و صد روز نیست اما رویکردها و اقدامات اولیه و نوع مواجهات وزرای دولت و مدیران استانی و شهرستانی دولت در همان سال اول، نمایی از آینده را نشان خواهد داد. /9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات