۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۸۵۶۱۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

بیانیه گام دوم؛ حکم جهاد تبلیغی روحانیت

بیانیه گام دوم؛ حکم جهاد تبلیغی روحانیت
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام رفیعی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، سرفصل آغاز تحول اجتماعی و دینی و حکم جهاد تبلیغی برای مبلغان و حوزویان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در دیدار با مدیر و اساتید حوزه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در تربیت مبلغان جهادی، اظهار کرد: تربیت و تبلیغ دو کاری است که حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی بر عهده دارند و این دو نهاد با هم‌افزایی و در کنار هم باید تلاش کنند تا کار تبلیغ مؤثرتر انجام شود.

وی افزود: حرکت مجاهدانه و اقدام مؤثر برای زمینه‌سازی فرج و رفع مشکلات مسلمین باید دغدغه مندانه پیگیری شود و در این راستا باید کار طلبگی در خدمت تبلیغ دین باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برخلاف تصور طلاب اعتقاد ما این است که بی‌مهری‌های مسؤولان و مردم، باید زمینه‌ای برای اجتماعی شدن بیشتر و با مردم بودن طلاب باشد؛ هرچند که احترام‌های مردم بیشتر از بی‌احترامی‌ها است.

وی تصریح کرد: باید به‌کارگیری طلبه‌ها و استفاده از این ظرفیت برگرفته از آیات باشد و لازم است تغییر انفسی در مردم اتفاق بیفتد تا پایه‌های هدایت محکم‌تر شود.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به اهمیت حضور مبلغان در جامعه، افزود: جایگاه طلاب در جامعه و حضور مؤثر آن‌ها در مسجد برای رفع مسائل و مشکلات جامعه باید تبیین شود و از امر باید در هنگام تحصیل طلاب رقم بخورد.

وی تأکید کرد: مطالعه در خصوص امامت و نقش امام در اثرگذاری و رفع مشکلات مردم امری ضروری است و حضور روحانی پای‌کار و مردمی منشأ اثرات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف علمی فکری اجتماعی فرهنگی سیاسی و... در جامعه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به این‌که حوزه‌های علمیه باید با شرایط روز طلبه تربیت کنند و امام امت بودن برای آن‌ها تبیین شود، اظهار کرد: نگاه ما به طلبه، نگاه «طبیبٌ دَوارٌ بِطِبِّه» است و این تربیت باید از حوزه علمیه آغاز شود.

وی در پایان افزود: بخش بسیار مهمی از بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص جامعه پردازی است و این امر حکم جهاد تبلیغی برای مبلغان دینی است؛ ازاین‌رو باید تلاش کنیم تا با کار شبانه‌روزی و دقیق و با استفاده از توانمندی مبلغان دینی و ظرفیت بسیار مهم تشکل‌های مردمی، زمینه‌های رسیدن به تمدن نوین اسلامی را فراهم کنیم./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات