۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۸۸۳۱۲
ایستگاه رسانه‌ای اسلام (۲۵)؛

پیاده روی اربعین فرصتی برای تبلیغ

پیاده روی اربعین فرصتی برای تبلیغ
حجت الاسلام طاهری آزاد گفت: حوزه علمیه باید با استفاده از قالب های تبلیغی سنتی و مدرن برای معرفی و تبیین اهداف امام حسین و نهضت کربلا در پیاده روی اربعین بهره برد.

حجت الاسلام محمد باقر طاهری آزاد استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به حرکت عظیم اربعین گفت: در سال های گذشته شاهد بودیم از اقصی نقاط عالم از ادیان و مذاهب مختلف با انگیزه های متفاوت در این راهپیمایی عظیم شرکت داشتند و این خود نشان از فراگیر شدن حرکتی به نام اربعین در یک منطقه مسلمان نشین از آسیا بود، حرکت اربعین آنقدر جذابیت داشت و دارد که هرساله افراد شوق حضور در چنین جمعی را در سر می پرورانند.

وی با بیان اینکه حرکت اربعین را باید مدیریت کرد، ابراز داشت: باید این شور و اشتیاق را مدیریت کرد به گونه ای که اشخاص در هر دوره ای که مسیر نجف تا کربلا را طی مسیر می کنند از نظر معرفتی و شناختی به رشد برسند، آن هم رشدی که برای دیگر قابل فهم باشد یعنی بدانند پس از حضور در کاروان اربعین تغییرات اساسی کرده است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امروز با وجود بیماری کرونا و محدودیت ها باید با تبلیغات و رسانه ای کردن آن ضعف جمعیتی را جبران کرد، حوزه علمیه نیز در این مسیر باید تلاش کند از نیروهای متخصص خود در این راه بهترین استفاده را ببرد.

حجت الاسلام طاهری آزاد اذعان کرد: پیاده روی اربعین دل ها را آماده پذیرش  اسلام ناب محمدی کرده است به همین خاطر باید با استفاده از قالب های تبلیغی سنتی و مدرن برای معرفی و تبیین اهداف امام حسین و نهضت کربلا بهره برد، پیاده روی اربعین بهترین فرصت برای تبلیغ چهره به چهره است.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین  به نوعی تبلیغ دینی است، عنوان کرد:  این زمان بهترین فرصت برای بیان چرایی قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام است، بالاخره عده ای می پرسند چرا هرساله این همه افراد در این مدت مشخص پیاده روی می کنند، ضروری است این مسأله مهم توضیح و تبیین داده شود.

حجت الاسلام طاهری آزاد در پایان خاطرنشان کرد: اربعین رسانه ای برای معرفی اسلام است، حوزه علمیه در کنار تبلیغ سنتی باید از ظرفیت رسانه نیز استفاده کند، امروزه نمی توان قدرت رسانه را نادیده گرفت باید از ظرفیت رسانه های داخلی و بین المللی برای نشر معارف اهل بیت نهایت استفاده را برد.

ارسال نظرات