۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۸۸۳۱۷
مدیر حوزه علمیه کاشان عنوان کرد؛

رسالت سنگین حوزه‌های علمیه در عرصه دیجیتال

رسالت سنگین حوزه‌های علمیه در عرصه دیجیتال
اصفهان - حجت الاسلام فرجی گفت: دنیای امروز، دنیای دیجیتال و فرهنگ سازی برای فیلم‌های انیمیشن است و طلاب و روحانیون مدارس علمیه در این بخش رسالت سنگینی را برعهده دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی پیش از ظهر امروز در جلسه هم اندیشی مهدویت که با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان و مدیران مدارس علمیه کاشان در حسینیه علی اکبر این شهرستان برگزار شد، گفت: ظرفیت مدارس علمیه کاشان یک ظرفیت خاص و فوق العاده‌ای است که ازاین ظرفیت باید بیشترین بهره برداری را برای مباحث مهدودیت داشت.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ مدرسه علمیه خواهران و برادران در کاشان افزود: ظرفیت مدارس علمیه کاشان به لحاظ کمی و کیفی از ۲۰ استان کشور بالاتر است.

مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۲ هزار طلبه در مدارس علمیه شهرستان کاشان در حال تدریس هستند اظهار داشت: بیشتر طلاب در مدارس علمیه قم نیزاز شهرستان کاشان هستند.

حجت الاسلام فرجی با بیان اینکه در همه رشته‌های تخصصی مدارس علمیه قم طلاب کاشانی درسطح عالی حضور دارند، یادآور شد: یکی از این رشته ها مهدویت است که بعنوان ضرورت در مدارس علمیه محسوب می‌شود.

وی به اشاره تولید فیلم طالع نحس در سال ۵۸ از سوی سینمای هالیوود، گفت: در فصل‌های سه و چهار این فیلم به مهدویت و پیروزی رئیس جمهور آمریکا بر شیطان اخصاص دارد، چرا که موضوع محدویت یکی از مباحث جدی سینمای هالیوود از ۴۰ سال قبل تاکنون برای خراب کردن افکار نوجوانان و جوانان است.

مدیر حوزه علمیه کاشان انتشار فیلم‌هایی با هدف ایجاد فرهنگ ضد مهدویت و شبهه در جامعه را یادآور شد و بر جدی گرفتن موضوع مهدویت در مدارس علمیه کاشان تأکید کرد و اظهار داشت: امروز حوزه باید پاسخگوی نیاز‌های جامعه امروز باشد و یکی از نیاز‌های جدی امروز موضوع مهدویت است.

به گفته وی مدیران و اساتید حوزه باید موضوع مهدویت را جدی را گرفته و پاسخگوی شبهات رایج درموضوع مهدویت باشند.

وی با اشاره به تهیه فیلم انیمیشن بنیامین توسط حجت الاسلام سید محسن موسوی از طلاب شهرستان آران و بیدگل و ارسال این فیلم برای رهبر معظم انقلاب یادآور شد: رهبری با تماشای این فیلم برساخت فیلم‌های انیمیشن برای نوجوانان و جوانان تأکید کرد و چنین فیلم‌های را نیاز نسل نوجوان و جوان امروز دانست.

مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به دیدار مجید مجیدی کارگردان با آیت الله جوادی آملی گفت: آیت الله جوادی آملی می‌فرماید، پیامبران براساس نیاز‌های زمان خود معجزه می‌کنند و اگر امروز پیامبری به رسالت برسد به غیر از مسائل انیمیشن و دیجیتال معجزه دیگری نخواهد داشت.

حجت الاسلام فرجی گفت: دنیای امروز، دنیای دیجیتال و فرهنگ سازی برای فیلم‌های انیمیشن است و طلاب و روحانیون مدارس علمیه در این بخش رسالت سنگینی را برعهده دارند./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات