۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۶۸۸۳۲۸
قائم مقام حوزه های علمیه:

دعایی اثر گذار است که با عمل همراه باشد

دعایی اثر گذار است که با عمل همراه باشد
قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها گفت: دعا گره کارها را باز می کند و دعایی اثرگذار است که همراه با عمل باشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،  در مسجد مقدس جمکران مراسمی با عنوان«دعا برای فرج امام زمان(عج) و دفع بلا» و همچنین بزرگداشت طلبه مجاهد استاد محمد حسین فرج نژاد برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی با اشاره به اهمیت دعا و نیایش، اظهار داشت: امروز بلایی خانمان سوز همه جهان را در سیطره خود گرفته است و بیش از ۴۰ سال است که جمهوری اسلامی ایران مورد تحریم های ظالمانه قرار گرفته است و اگر نبود این دعاها، راز و نیازها، نمازهای مسجد مقدس جمکران بدون تردید کشور ما از بین رفته بود.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها با بیان اینکه «ما به دعا زنده ایم» افزود: از امام رضا (ع) نقل شده که آن حضرت (ع) به یارانشان می فرمودند: "بر شما باد اسلحه پیامبران؛ عرض کردند: اسلحه انبیاء چیست؟ فرمودند: دعا است. لذا دعا کردن و حاجت خواستن از پروردگار عالم یک عبادت بزرگ است و در آیات قرآن و روایات معصومین (ع) به آن تاکید شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی ادامه داد: دعا مغز عبادت است و اگر کسی دعا نکند خداوند به او اعتنا نمی کند و اسلحه انبیاء دعا بود و سلاح مؤمن هم دعا است و مشکلات مهم انسان با دعا حل می شود و بلاها با دعا از انسان دور می گردد در دعا کردن شناختن خدا و پی بردن به بی نیازی او و نیازمندی بنده وجود دارد.

وی گفت:پیامبر (ص) در حدیثی فرمودند: «دعا مغز عبادت است و هیچکس با دعا هلاک نمی شود» همچنین روایت که امیر مؤمنان بسیار دعا می کند.

قائم مقام حوزه های علمیه ادامه داد: از نبی اکرم روایت شده عاجز ترین مردم کسی است که از دعا کردن عاجز است، لذا دعا سپر و محافظ انسان است و باید در همه حال دعاگو باشیم.

ارسال نظرات