۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۶۸۸۴۷۴

آزمون سطح ۴ مرکز تخصصی مذاهب اسلامی برگزار شد

آزمون سطح ۴ مرکز تخصصی مذاهب اسلامی برگزار شد
آزمون سطح ۴ مرکز تخصصی مذاهب اسلامی با رقابت 40 داوطلب در مرکز تخصصی مذاهب اسلامی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینی، معاون آموزشی مرکز تخصصی مذاهب اسلامی در حاشیه برگزاری آزمون سطح ۴ این مرکز در قم گفت: این مرکز در سال ۷۰ با هدف تربیت نیروی متخصص و مسلط به مبانی کلامی-فقهی و حدیثی، سیاسی اجتماعی در حوزه مذاهب اسلامی، نشر فرهنگ تقریب و اتحاد و انسجام اسلامی و مقابله با تفکرات افراطی، تربیت مبلغان متخصص در حوزه مذاهب اسلامی و آموختن راهکارهای مناسب جهت حسن تعامل با پیروان مذاهب اسلامی و پاسخگویی به شبهات و... کار خود را در قم آغاز رده است.

وی بیان داشت: مهمترین مأموریت این مؤسسه تعامل علمی و عملی با پیروان مذاهب اسلامی و انجام کارهای فرهنگی، تبلیغی و با رویکرد تقریبی بین المذاهبی ویژه استان سیستان و بلوچستان است.

حجت الاسلام حسینی گفت: این مرکز از بخش هایی چون آموزش و پژوهش تشکیل شده و در بخش آموزش در دو مقطع تحصیلی سطح۳ (رشته: کلام اسلامی با گرایش مذاهب اسلامی) و سطح ۴ (رشته: کلام تطبیقی امامیه با اشاعره، معتزله و ماتریدیه) اقدام به فعالیت و تربیت نیرو می کند.

وی بیان داشت: این مرکز از زمان راه اندازی تا الان در بخش آموزش اقدام به برگزاری۱۰ دوره عمومی، ۲۰ دوره تخصصی سطح ۳ و یک دوره تخصصی سطح ۴ کرده که امروز شاهد برگزاری دومین دوره آن هستیم.

معاون آموزشی مرکز تخصصی مذاهب اسلامی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های آموزشی این معاونت، برگزاری دوره‌های کارگاهی و کوتاه‌مدت است که به منظور تقویت بنیه علمی طلاب بومی و نیز آموزش مهارتهای روش گفتگو و تعامل با اهل‌سنت، اجرا می‌شود. این دوره‌ها به صورت متفرقه در قم و استان‌های مشترک برگزار می‌شده وتعداد این دوره‌ها بیش از۲۰ دوره است.

وی اضافه کرد: از دیگر فعالیت ها، برگزاری دوره‌های آموزش غیر حضوری با هدف کاربردی کردن آموزش‌های ضروری مورد نیاز منطقه و طلاب مستقر در استان‌های مشترک است.این کار در ۱۰ استان مشترک انجام شد و آثار خوبی هم به همراه داشته است.

حجت الاسلام حسینی گفت: اما در بخش پژوهش این مرکز اقدام به تدوین ۱۰۰ کتاب و برگزاری ۲۰ همایش علمی تخصصی در استان سیستان و نشر مجله علمی تخصصی صراط کرده است.

معاون آموزشی مرکز تخصصی مذاهب اسلامی افزود: تعداد فارغ التحصیلان این مرکز از زمان راه اندازی در دو سطح ۳ و چهار به ۵۰۰ نفر رسیده و نوید این را می دهد که این فارغ التحصیلان بتوانند در اهداف این مرکز کمک رسان باشند.

وی بیان داشت: در آزمون امروز سطح چهار ۴۵ نفر شرکت کرده اند که در نهایت بین ۳تا ۸ داوطلب پذیرفته و نتیجه آزمون هم یک ماه بعد از طریق سایت این مرکز به پذیرفته شدگان اعلام می شود.

ارسال نظرات