۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۸۸۴۹۴

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی به مناسبت ارتحال آیت‌الله حکیم

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی به مناسبت ارتحال آیت‌الله حکیم
آیت الله سید محمدتقی مدرسی از علمای عراق با صدور پیامی رحلت حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی با صدور پیامی رحلت مرجع دینی حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم را تسلیت گفت.
متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إنا لله وإنا الیه راجعون
(مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی‏ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَما بَدَّلُوا تَبْدیلا).

خبر ارتحال آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم موجب تأثر بسیار است. ایشان عمر پربرکت خویش را در راه علم و فقاهت گذراند و رهبری امت اسلامی را در شرایط دشوار همراه با برادران بزرگوارشان در اسارت و با شکنجه به دوش کشید.

این‌جانب در ابتدا این ضایعه را محضر امام عصر عجل الله فرجه الشریف و سپس مراجع عظام، حوزه‌های علمیه و مؤمنین جهان تسلیت عرض کرده و تأکید می‌کنم که مرجعیت همواره سد محکمی در برابر هجمه‌های فکری گمراه بوده و خواهد بود و همچنین بزرگ‌ترین مدافع حقوق بشر و ارزش‌های وحی است.

با رحلت این مرجع گرانقدر که فقدان ایشان ضایعه‌ای دردناک و غیرقابل جبران است، از مؤمنین می‌خواهم که در جهت مقابله با چالش‌های حال حاضر کشورهای اسلامی، بیشتر و بیشتر گرد مراجع عظام آمده و از رهنمودهایشان اطاعت کنند. از خداوند سبحان برای آن فقیه گرانقدر رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و شکیبایی خواستارم.

انا لله وانا الیه راجعون.
۲۵ محرم الحرام ۱۴۴۳ هـ
محمد تقی مدرسی

/۹۸۸/

ارسال نظرات