۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶۸۸۶۱۶

تاثیر پیاده روی بر افزایش طول عمر

تاثیر پیاده روی بر افزایش طول عمر
دانشمندان دانشگاه ماساچوست، در تازه‌ترین مطالعات خود دریافتند پیاده روی روزانه تا ۷ هزار قدم تاثیر شگفت انگیزی بر افزایش طول عمر افراد دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از مدیکال اکسپرس، در حال حاضر مطالعه جدید نشان می‌دهد قدم زدن در طول روز می‌تواند باعث افزایش عمر شود.

در این مطالعه بررسی شد افرادی که روزانه حدود ۷۰۰۰ قدم بر می‌داشتند، در مقایسه با افرادی که قدم‌های کمتری بر می‌داشتند، پس از ۱۱ سال پیگیری، ۵۰ تا ۷۰ درصد کمتر در معرض مرگ ناشی از تمام علل بودند. این یافته‌ها بر روی مردان و زنان میانسال انجام شد.

این مطالعه نشان داد گام‌های سریع‌تر لزوما بهتر نیستند. شدت مرحله یا تعداد مراحل در دقیقه، بر خطر مرگ تاثیر نمی‌گذارد.

مطالعه حاضر  به سرپرستی آماندا بلوچ، استادیار گروه کینزیولوژی دانشگاه ماساچوست، در شماره ۳ سپتامبر مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

بلوچ گفت: دستگاه‌های شمارش گام‌ها می‌توانند ابزار‌های مفیدی برای نظارت و ارتقاء فعالیت در عموم مردم و ارتباط بیمار با پزشک باشند. پیاده روی در روز یک معیار ساده و آسان برای نظارت است و انجام بیشتر آن در روز ممکن است یک راه خوب برای ارتقای سلامت باشد.

او افزود: ۷۰۰۰ قدم در روز ممکن است برای بسیاری از افرادی که در حال حاضر به این مقدار دست نیافته‌اند، یک هدف عالی باشد. ما همچنین در مطالعه خود دریافتیم قدم‌های بیشتر در روز با کاهش خطر مرگ و میر تا رسیدن به سطح مطابقت دارد.

دکتر گای مینتز، مدیر سلامت قلب و عروق نورثول هلث در بیمارستان قلب سندرا اطلس باس در منهست نیویورک، می‌گوید: این یک مطالعه بسیار خوب با یک پیام بزرگ است. نیازی به رفتن به سالن‌های ورزش  و خرید تجهیزات نیست، فقط راه رفتن را شروع کنید.

مینتز گفت: ورزش می‌تواند با بهبود فشار خون، کاهش کلسترول، بهبود هایپرگلیسمی [قند خون] در دیابت و کمک به کاهش وزن، خطرات قلبی عروقی را کاهش دهد.

دکتر مایکل معصومی از طرفداران بزرگ شمارش گام است. او استادیار بالینی پزشکی در بخش قلب و عروق در دانشگاه فلوریدا در گینزویل است.

او گفت هیچ عدد جادویی برای همه وجود ندارد. به جای تمرکز بر ۱۰ هزار گام در روز، همانطور که بسیاری از گروه‌ها خواستار آن هستند، بر افزایش قدم‌ها  بیشتر از روز قبل تمرکز کنید.  اگر کمتر از ۵۰۰۰ قدم در روز دارید، سعی کنید در چند هفته آینده آن را به ۶۰۰۰ افزایش دهید. این می‌تواند به معنی افزودن ۲۰ دقیقه پیاده روی به برنامه روزانه شما باشد.

او افزود شما برای کمک به شمارش قدم‌ها نیاز به هیچ چیز فانتزی یا گران قیمت ندارید. بسیاری از برنامه‌های رایگان برای تلفن‌های هوشمند وجود دارد که بسیار خوب کار می‌کنند.

نیکول اسپارتانو، استادیار تحقیق پزشکی در غدد، دیابت، تغذیه و مدیریت وزن در دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون نیز در این باره گفت  شمارنده گام مورد استفاده در مطالعه جدید به صورت تجاری در دسترس نیست؛ مشخص نیست که قدم‌های اندازه گیری شده روی این مانیتور‌های فعالیت در مقایسه با گام شمار‌ها توسط دستگاه‌های رایج از جمله ساعت‌های هوشمند تفاوت چندانی داشته باشد. 

مطالعه جدید خطر مرگ را مورد بررسی قرار داد، اما نتایج دیگر مانند کیفیت زندگی و سلامت روانی اهمیت دارد. امیدوارم محققان و سرمایه گذاران تحقیقاتی را متقاعد کنم تا بر این موضوعات مطالعه نشده تمرکز کنند که شواهدی را برای حمایت از دستورالعمل گام ملی ارائه می‌دهد.

ارسال نظرات