۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۸۸۶۷۰
ایستگاه رسانه‌ای اسلام (۱۹)؛

مردم عراق مشتاق خدمت به زائران ایرانی

مردم عراق مشتاق خدمت به زائران ایرانی
حجت الاسلام حسینی گفت: مهم‌ترین موضوع ما اربعین است، مردم عراق به زائران ایرانی عادت کردند و هر روز از ما سئوال می‌کنند که وضعیت زائران ایرانی در اربعین امسال چه می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام  سید حمید حسینی یکی از فرماندهان جبهه مقاومت در عراق در این همایش  با اشاره به اینکه عراقی‌ها امسال نیز همانند سال گذشته آماده برپایی باشکوه مراسم پیاده‌روی اربعین هستند، اظهار کرد: دولت عراق به دنبال این است که ملت عراقی هم در صحنه نباشد، دولت به میزانی مشکل دارد که نمی‌خواهد هیچ مشکل جدیدی به مشکلاتش اضافه شود.

وی با بیان اینکه بدترین دولتی که سرکارآمده دولت امروز عراق است، عنوان کرد: این دولت به دنبال این است که با باج دادن به همه، همه را راضی نگه دارد و در نهایت نمی‌تواند هیچ کسی را راضی نگه دارد.

یکی از فرماندهان جبهه مقاومت در عراق با اشاره به اینکه سوم ربیع‌الاول انتخابات جدید برگزار و دولت جدید انتخاب می‌شود، مطرح کرد: مهم‌ترین موضوع ما اربعین است و ما نیز به دنبال این هستیم که بتوانیم زائران ایرانی را حتی با یک توافق زیرمیزی در اربعین داشته باشیم؛‌ مردم عراق به زائران ایرانی عادت کردند و هر روز از ما سئوال می‌کنند که وضعیت زائران ایرانی در اربعین امسال چه می‌شود.

وی از نقش سخنان رهبری در با شکوه شدن حماسه اربعین حسینی یاد کرد و گفت: در عراق موضوع از بین بردن ویروس کرونا اولویت نیست و اولویت مردم در عراق ارائه خدمات و مبارزه با فساد است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه قوانین منع تردد در عراق بیشتر برای کارمندان و دولتی‌هاست و مردم در شرایط عادی درحال زندگی هستند، گفت: مرگ و میر بر اثر کرونا در عراق وجود دارد و اینکه گفته می‌شود این آمار پایین است درست نیست؛ مرگ و میر در عراق در خارج از بیمارستان‌ها اتفاق می‌افتد به همین علت آمار آن ثبت نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از دولتی‌های عراق به دنبال کارشکنی هستند چراکه برای اربعین را یک موضوع تجاری تلقی کرده و به دنبال دریافت هزینه از زائران ایرانی هستند و درحالی هزینه واکسن کرونا از آن‌ها گرفته می‌شود که شاید هیچ واکسن و تستی هم درکار نباشد.

این فعال مردمی عرصه اربعین گفت: افرادی که از سوی دولت ایران به دنبال مذاکره با مقام‌های عراقی در مورد ابعین هستند باید دست از ملاحظه کشید و با جدیت و قاطعیت بیشتر موضوع را دنبال کنند، هزینه اضافی بر دوش زائر ایرانی پذیرفتنی نیست؛ جمهوری اسلامی باید از روز اول می‌خواست که چهار میلیون زائر ایرانی در اربعین حضور یابد اما متأسفانه این کار انجام نشد.

وی گفت: در دهه اول محرم برای بستری بیماران کرونایی ما مشکل جدی در عراق نداشتیم.

منبع: فارس

ارسال نظرات