۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۸۸۶۷۲
در دو پیام جداگانه صورت گرفت؛

تولیت آستان قدس رضوی درگذشت آیت الله حکیم و سرلشکر فیروزآبادی را تسلیت گفت

تولیت آستان قدس رضوی درگذشت آیت الله حکیم و سرلشکر فیروزآبادی را تسلیت گفت
خراسان رضوی - تولیت آستان قدس رضوی در دو پیام جداگانه درگذشت مرجع تقلید و عالم نجفی آیت الله حکیم و سرلشکر فیروز آبادی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی در دو پیام جداگانه با ابراز تاسف از رحلت آیت الله حکیم و سرلشگر نقدی، این ضایعه را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت آیت الله حکیم از قرار زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الاسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

با نهایت تأثّر و تألّم خبر درگذشت عالم ربّانی و فقیه عالیقدر حضرت آیت الله سید محمدسعید الطباطبایی الحکیم را دریافت کردم.
این عالم وارسته به عنوان یکی از ستون‌های فقاهت در حوزه علمیه نجف، آثار و برکات گران‌سنگی را به یادگار گذاشت و عمر با برکت خود را در راستای ترویج مکتب اسلام ناب، آموزه‌های کلام الله مجید و ائمه معصومین (ع) مصروف داشت.
مبارزات گسترده این عالم ربّانی در کنار سایر اعضای خاندان بزرگ حکیم در راستای حفظ استقلال و آزادی مردم عراق نیز بدون شک یکی از نقاط برجسته زندگی ایشان است که منجر به اسارت در دوران دیکتاتوری صدام گردید و جلوه ای دیگر از پیشتازی علمای دین در احیای حرّیّت و حقوق اساسی ملت‌های مسلمان را به منصّه ظهور رساند.
این جانب در جوار مضجع نورانی رضوی، ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت ولی عصر (عج)، علمای بزرگوار عراق به ویژه حضرت آیت الله العظمی سیستانی، حوزه علمیه نجف و خاندان معظّم حکیم، علوّ درجات را برای آن فقید سعید از درگاه ایزد منّان مسألت می‌نمایم.

تولیت آستان قدس رضوی
احمد مروی

متن پیام تسلیت سرلشکر فیروزآبادی نیز از قرار زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت برادر خدمتگذار و رزمنده مجاهد، سرلشکر جناب آقای دکتر حسن فیروزآبادی؛ مشاور عالی نظامی رهبر معظم انقلاب، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح، مایه تأثر و تألم فراوان گردید.

این شاگرد راستین مکتب امام خمینی (ره) که پیش از انقلاب اسلامی و در دوران دانشجویی جزو جوانان پیشگام نهضت در مشهد مقدس به حساب می‌آمد، در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره در خط مقدم جهاد حضور داشت و طی سالیان متمادی به پیروی خط امامین انقلاب اسلامی، خدمات ارزشمندی را در عرصه‌های مختلف سازندگی، دفاعی و ... به منصّه ظهور رساند که بدون شک همه این خدمات در کنار ثبات قدم و حسن خلق این رزمنده مجاهد توشه آخرت ایشان خواهد بود.

این‌جانب در جوار مضجع نورانی رضوی ضمن عرض تسلیت به خانواده معظم و همه همرزمان آن مرحوم، علوّ درجات را برای ایشان و صبر و اجرا را برای بازماندگان از درگاه ایزد منّان مسألت می نمایم./933/

تولیت آستان قدس رضوی

احمد مروی

جواد رستمی
ارسال نظرات