۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۸۸۶۷۴
ایستگاه رسانه‌ای اسلام (۹)؛

تشکیل ستاد بین‌المللی اربعین در منطقه آمریکای لاتین

تشکیل ستاد بین‌المللی اربعین در منطقه آمریکای لاتین
در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی، برای نخستین بار ستاد بین‌المللی اربعین در منطقه آمریکای لاتین با حضور فعالان فرهنگی این کشورها تأسیس شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،همزمان با ایام آمادگی محبین اهل بیت (ع) برای برگزاری مراسم اربعین حسینی، روز گذشته نخستین نشست فعالان اربعین حسینی از کشورهای مختلف منطقه آمریکای لاتین به صورت مجازی برگزار و برای نخستین بار ستاد دائمی و بین‌المللی اربعین در منطقه آمریکای لاتین تأسیس شد.

در این مراسم که با حضور نمایندگانی از کشورهای مکزیک، کاستاریکا، پاناما، ونزوئلا، کوبا، اکوادور، کلمبیا، برزیل، بولیوی، آرژانتین، شیلی برگزار شد، سهیل اسعد به عنوان مسئول ستاد بین‌المللی اربعین در منطقه آمریکای لاتین معرفی شد.

برنامه‌ریزی و هماهنگی بین کشورها، تولید محتوا، پشتیبانی‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، برنامه‌ریزی‌های ویژه و هماهنگی با عتبات عالیات جزو وظایف این ستاد بین‌المللی اربعین در منطقه آمریکای لاتین به شمار می‌رود.

انتشار دو کتاب جدید در کشورهای آمریکای لاتین با موضوع عاشورا و اربعین، برگزاری موکب‌های خیابانی، راه اندازی کاروان ماشینی، برگزاری سراسری و هماهنگ زیارت اربعین در سراسر منطقه آمریکای لاتین، برگزاری مراسم در مراکز اسلامی و مساجد، انتشار مجله کودکان باران با موضوع اربعین و محرم، رونمایی از پوستر اربعین آمریکای لاتین در سال ۲۰۲۱ و تولید لوگوی اختصاصی ستاد اربعین آمریکای لاتین در سال جاری به شمار می‌رود.

این ستاد در طول سال جلسات متعدد خواهد داشت و هر ساله برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین در منطقه آمریکای لاتین بر اساس ظرفیت‌های بومی و بین‌المللی برنامه‌ریزی خواهد کرد.

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
انجمن دوستداران کشور مقدس هائیتی
Iran, Islamic Republic of
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
بسم الله.
سلام.
کشور هائیتی هم بوده ولی متاسفانه حذف کردید / یا اون کسی که خبر رو داده حذف کرده
0
0
انجمن محبین کشور هائیتی
Iran, Islamic Republic of
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
بسم الله،
سلام و احترام،
نماینده‌ای از کشور هائیتی در ستاد اربعین آمریکای لاتین شرکت داشتند، ولی ظاهراً در متن خبر منعکس نشده است.
0
0