۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۸۸۶۷۶
نماینده ولی فقیه در مازندران:

از همه ظرفیت ها برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی استفاده شود

از همه ظرفیت ها برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی استفاده شود
مازندران - امام جمعه ساری، اربعین حسینی را نماد اقتدار و عزت حسینی دانست و گفت: از همه ظرفیت ها برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در گردهمایی موکب داران اربعین حسینی استان که در ساری برگزار شد، بر ضرورت کیفیت خدمت رسانی به زائران اربعین از سوی موکب داران مازندرانی تأکید کرد.

وی، اربعین حسینی را نماد اقتدار و عزت حسینی عنوان کرد و افزود: این اجتماع عظیم و میلیونی، اقدامی عملی در گسترش فرهنگ عاشورا است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دشمنان از این حضور میلیونی عاشقان حسینی بسیار هراسان هستند، ادامه داد: آنها سال ها تلاش کردند تا مانع از حضور مردم در کربلای معلی شوند، اما با ایستادگی جبهه مقاومت، توطئه تروریست های تکفیری در منطقه به ویژه عراق خنثی شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که اربعین حسینی نماد و تجلی وحدت مسلمانان و شیعیان در برابر توطئه های دشمنان دین و اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: عاشقان حسینی هر ساله با پای پیاده کیلومترها برای رسیدن به کربلا را طی می کنند و این نشان دهنده عشق و دلدادگی آنها به امام حسین(ع) است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که باید از همه ظرفیت ها برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی استفاده شود، افزود: به طور حتم خدمت به زائران امام حسین(ع) از اجر و پاداش بالایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امروز پرچم عزت و اقتدار حسینی در سراسر جهان گسترانیده شده است، تصریح کرد: سال ها تلاش و توطئه دشمنان برای جلوگیری از جهانی شدن فرهنگ حسینی شکست خورده و امروز می بینیم عشق به امام حسین(ع) مرز نمی شناسد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که ادامه دادن راه شهدای کربلا و خدمت‌گزاری زائران افتخار و مایه آبرو و عزت برای نظام اسلامی است، افزود: مهم این است که امام حسین(ع) از ما قبول کند که در این صورت این خدمات ارزش دو چندان پیدا می کند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که موکب‌های مازندران روزانه به ۵۰ هزار نفر خدمت ارائه می‌دهند، ادامه داد: در این بحث کمّیت مهم نیست بلکه کیفیت خدمت اهمیت دارد که مورد توجه سیدالشهدا(ع) قرار گیرد که چنانچه خدمت معقولی ارائه نشود مدیون مردم خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: خدمت صادقانه موکب‌داران ثوابی برای خیّرین پشت صحنه خواهد بود و در روز قیامت به آن‌ها برمی‌گردد، این کمک‌ها ارزش افزوده پیدا می‌کند.

وی با بیان این که خدمت با اخلاص باید ابتدا برای خودمان باشد، ادامه داد: دوم برای کسانی که حمایت کردند و در نهایت به زائران حرم امام حسین(ع) صورت گیرد و صداقت، درستکاری، صبوری و تلاش از جمله مسائلی است که موکب داران باید در آن نمونه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه افزود: کسی که از کشور با هدف ارائه خدمت در موکب به عراق اعزام می‌شود باید جهادی و جانانه کار کند، در هر صورت از اینکه امسال فضایی برای سفر به اربعین به‌وجود آمده و کسانی که دو دوز واکسن را دریافت کردند راهی هستند خرسندیم‌./950/پ210/

ارسال نظرات