۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۸۸۴۶۰
امام جمعه ساری:

اعتماد و امید از دست رفته مردم با خدمت صادقانه مسؤولان باز می گردد

اعتماد و امید از دست رفته مردم با خدمت صادقانه مسؤولان باز می گردد
مازندران - امام جمعه ساری بر ضرورت احیای اعتماد و امید در مردم تأکید کرد و گفت: اعتماد و امید از دست رفته مردم با خدمت صادقانه مسؤولان بازخواهد گشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به حادثه هفدهم شهریور و جمعه سیاه یاد کرد و گفت: در این واقعه غمبار بسیاری از مردم پرشور، انقلابی و مؤمن از سوی رژیم غاصب پهلوی به شهادت رسیدند.

وی، عزت و استقلال امروز انقلاب را مرهون خون پاک شهدا دانست و افزود: اگر خون، شهامت و شجاعت شهدا نبود این انقلاب، عزت واستقلال آن را نداشتیم.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس اشاره کرد و با بیان این که مردم ما نباید تاریخ جنایت های این قدرت های استعمارگر را فراموش کنند، ادامه داد: پیشرفت ما در بودن در کنار آنها نیست، چون کشورهای غربی تنها به فکر منافع خود هستند و هیچ چیز را بر منافعشان ترجیح نمی دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که خواب رشد کردن در کنار کشورهای غربی هیچ گاه تعبیر نخواهد شد، گفت: آمریکا 20 سال در افغانستان حضور داشتند و نتیجه این حضور افزایش ناامنی، مواد مخدر، کشتار مردم بی گناه و غارت اموال در این کشور بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که آثار حضور آمریکایی تا سال ها در منطقه خواهد ماند، افزود: تا زمانی که این کشورهای استکباری در منطقه حضور دارند، رشد و پیشرفت امکان پذیر نخواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود به دیدار اخیر دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و با بیان این که مشخصه مردمی بودن بهره مندی کم و کار وتلاش زیاد است، گفت: هر طرح و مصوبه ای در دولت باید پیوست عدالت داشته باشد و مشخصه یک حکومت به عدالت ورزی است.

امام جمعه ساری با بیان این که مسؤولان باید در عمل عادلانه رفتار کنند و مسؤولان نیز باید عادل باشند، تصریح کرد: مکمل عدالت به فرموده رهبری فساد ستیزی است و باید با فساد مبارزه کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت احیای اعتماد و امید در مردم تأکید کرد و با بیان این که مشکلات امروز کشور بخشی از آن مربوط به تحریم و بخش زیادی هم ناشی از نارکارآمدی ها و حتی خیانت ها است، ادامه داد: همین مسائل به اعتماد عمومی و امید مردم لطمه و آسیب وارد کرده است که دولتمردان باید این اعتماد از دست رفته را با خدمت صادقانه احیاء کنند.

وی با بیان این که برای احیای امید و اعتماد مردم، حرف و عمل مسؤولان باید یکی باشد، افزود: یکی از عوامل اصلی فساد، تعارض در منافع شخصی است که نباید منافع شخصی را بر منافع عمومی ارجح تر بدانیم بلکه همواره باید منافع عامه را در نظر بگیریم.

امام جمعه ساری با تأکید براین که باید انسان های شایسته و صالح روی کار بیایند، افرود: اگر این افراد روی کار آیند حرف و عملشان یکی است و کارکرد آنها می تواند اعنتماد و امید مردم باز گرداند./950/پ201/

ارسال نظرات