۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۸۸۲۹۶
حجت الاسلام شکریان؛

محدودیت های غیر معقول از سر راه پیاده‌روی اربعین حسینی برداشته شود

محدودیت های غیر معقول از سر راه پیاده‌روی اربعین حسینی برداشته شود
مازندران - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران خواستار برداشته شدن محدودیت های نامعقول برای سفر اربعین حسینی از سوی مسؤولان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دیدار جمعی از رؤسای هیأت های مذهبی با اشاره به اعمال برخی محدودیت ها پیش از سفر اربعین، گفت: با توجه به مطالبه عموم ملت بزرگ ایران اسلامی به ویژه مشتاقان و دلدادگان به حرم آقا ابا عبدالله الحسین(ع) برای تسهیل در سفر پیاده روی اربعین، محدودیت ها ی نامعقول برای سفر اربعین حسینی برداشته شود.

وی به ظرفیت بسیار ارزشمند اجتماع بزرگ اربعین حسینی و خیل عظیم مشتاقان و دلدادگان و زائران ایرانی پیاده روی عظیم این حرکت میلیونی اشاره کرد و گفت: مطالبه جدی ملت بزرگ و مسلمان ایران از دولت محترم به ویژه وزارت کشور و وزارت امورخارجه، رفع محدودیت های نامعقول و تسهیل در سفر پیاده روی اربعین حسینی است.

حجت الاسلام شکریان در ادامه با انتقاد از اعمال برخی محدودیت ها نسبت به سفر عتبات و عالیات و به ویژه در ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در سال های گذشته، افزود: چگونه است که سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و سفرهای خارجی آن هم در شرایط شیوع این ویروس در جهان به ویژه در اروپا و آمریکا امکان پذیر است اما سفر به کشور عراق ممنوع و محدود می شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با درخواست از هیأت دولت در خصوص تسهیل در سفر پیاده روی اربعین حسینی و برداشتن محدودیت های نامعقول، تصریح کرد: پیاده روی اربعین حسینی امروز کانون توجه همه ملت های آزادیخواه و مظلوم جهان است.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: این عشق و ارادت به جاذبه مغناطیسی حضرت سیدالشهدا(ع) و سیره و سبک زندگی آن حضرت حد و مرز نمی شناسد و باید برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن این اجتماع بزرگ مسلمانان برنامه ریزی داشت.

وی با بیان این که دولت محترم هم باید برای تسهیل در سفر زائران ایرانی این سفر معنوی برنامه ریزی دقیق داشته باشد، خاطرنشان کرد: اجتماع عظیم اربعین حسینی تجلی اقتدار حسینی در جهان است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که دشمنان نمی خواهند این حرکت عظیم میلیونی تداوم پیدا کند، تصریح کرد: هدف معاندان و بدخواهان دین و اهل بیت(ع) کمرنگ شدن حرکت عظیم و میلیونی اربعین حسینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به برنامه ریزی بسیار دقیق هیات های مذهبی در برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری حسینی با رعایت دقیق شیوه نامه ها و موازین بهداشتی، خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم اربعین حسینی و اجتماع میلیونی آن در روز اربعین در بین الحرمین هم یکی از شئون مذهبی و اثرگذار دنیای اسلام است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: این اجتماع عظیم می تواند قدرت جهان اسلام را به رخ جهانیان به ویژه مستکبران عالم برساند و به طور قطع می توان در این سفر معنوی همه شرایط را لحاظ کرد و به اصل برگزاری این مراسم هم اهمیت داد.

وی به بهت و حیرت جهانیان در افزایش رو به رشد این اجتماع میلیونی در سال های اخیر اشاره و تاکید کرد: در طول تاریخ خیلی ها تلاش کردند واقعه خونین دشت نینوا و آرمان های تعالی بخش حضرت سیدالشهدا(ع) به دست فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام شکریان افزود: در همه این سال های اخیر هم مستکبران عالم در صدد ضربه زدن به این اجتماع باشکوه بودند اما هر سال به عظمت و شکوه این حرکت عظیم در پیاده روی اربعین حسینی اضافه می شود و خیل عظیم عاشوراییان در جهان هم بیشتر می شود./950/پ210/

ارسال نظرات