۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۶۸۸۶۹۱
گزارش؛

نشست تخصصی و کاربردی آوای توحید

نشست تخصصی و کاربردی آوای توحید
نشست تخصصی و کاربردی آوای توحید با موضوع نقش عرفان و توحید در سبک زندگی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله حسن رمضانی در نشست «نقش عرفان و سبک زندگی » به پیرامون رابطه میان عرفان و اخلاق و سبک زندگی پرداخت.

حجت الاسلام حیدری توضیحاتی دبیر نشست در ابتدا در خصوص موسسه و اهداف آن و غایت و ضرورت نشست توضیحاتی ارائه کرد.

وی بیان داشت: هدف اصلی این نشست گفتمان سازی است که منجر به فرهنگ تمدنی شود لذا در این نشست ها دنبال این هستیم که به این هدف والا برسیم

دبیر علمی نشست گفت: نکته که قابل اهمیت می باشد این است که نشست ها علاوه بر اعتلای بنیه های علمی بایستی پیوندهای کاربردی و مهارتی با آن هم مدنظر گرفت.

آیت الله رمضانی به عنوان ارائه دهنده نشست بیان داشت: سیره، کنش و واکنش حضرت امام حسین علیه السلام انسان ساز و تمدن ساز است و انسان را از وابستگی ها رها می کند و انسان را به اعلا مراتب می رساند.

وی افزود: بشر گرفتار ،ظلمت نفس، شهوت و غضب و ... است و این ولی خداست که ولایت خدا را در خود مجسم می کند و دست بشریت را می گیرد و از این ظلمت ها نجات می دهد و به اوج خداوند می رساند.

نشست تخصصی  و کاربردی آوای توحید برگزار شد

آیت الله رمضانی گفت: با کمک گرفتن از مکتب امام حسین علیه السلام که مکتب الله تبارک و تعالی است ما این آرزو را در سر می پرورانیم ودر دل جای میدهم و براساس این اندیشه در حق خود و دیگران عینیت می بخشیم‌.

استاد اخلاق حوزه بیان کرد: زندگی انسان نمودی از فکر و اندیشه ای اوست لذا هر واکنش و کنش که در ساحت فردی و اجتماعیت انسان رخ میدهد از فلسفه و جهان بینی و شناخت اوست، فکر، اندیشه و فلسفه ای که انسان او را پذیرفته در تمام شوون انسان، ساری و جاری است.

آیت الله رمضانی اظهار داشت: یک انسان عارف در بعد شناخت هستی طور دگر به هستی نگاه می کند و در زندگی شخصی و خانوادگی و اجتماعی همین گونه است لذا انسان عارف بن بست ندارد این خود یکی از جهان بینی توحیدی در انسان است، شخص عارف به تمام ابعاد و لایه های زیرین و باطنی هستی نفوذ کرده لذا هرچه که برای غیر بن بست است برای ایشان نجات و روزنه امید است.

وی در ادامه به سوالات دانش پژوهان و اعضای حضوری و مجازی پاسخ داد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ح. براتی
Iran, Islamic Republic of
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
از سخنان استاد رمضانی استفاده کردیم. طیب الله
0
0