۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۸۸۷۲۱

پیام تسلیت کاظمی و مالکی درپی درگذشت شیخ قبلان

پیام تسلیت کاظمی و مالکی درپی درگذشت شیخ قبلان
مصطفی الکاظمی و نوری المالکی با انتشار بیانیه‌ای درگذشت شیخ عبدالامیر قبلان، رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، را تسلیت گفتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای رسمی درگذشت شیخ عبدالامیر قبلان، رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، را تسلیت گفت.

در بیانیه الکاظمی آمده است: درگذشت عالم جلیل «شیخ عبدالامیر قبلان»، رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان را به امت اسلام و ملت برادر لبنان تسلیت گفته و همدردی عمیق خود را اعلام می کنیم.

الکاظمی در ادامه افزود: از خداوند رحمت و مغفرت برای آن مرحوم خواستاریم و سال هایی را که ایشان عمر مبارک خود را صرف خدمت به بشریت، تشویق به برادری و تقریب بین ادیان و مذاهب مختلف و همه طیف های ملت برادر لبنان با موعظه حسنه و عمل خالصانه کرده اند، به یاد می آوریم.

زندگی آیت الله قبلان سرشار از نیکی، تقوا و دفاع از ملت و وطن بود

از سوی دیگر نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون درگذشت آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان را تسلیت گفت.

وی در بیانیه ای اشاره کرد: زندگی آیت الله قبلان سرشار از نیکی، تقوا، خدمت به منافع عمومی و دفاع از وحدت ملت و وطن بود و برای حفظ هویت دوستداران اهل بیت (ع) تلاش کرد.

المالکی ادامه داد: آیت الله قبلان از شخصیت های برجسته و تأثیرگذار لبنان و عالمی بزرگ بود که برای خیر و نیکی تلاش نمود و شیوه میانه روی و اعتدال و گفت‌وگو را در پیش گرفت. فقدان وی خسارت غیر قابل جبران و شکاف بزرگی به وجود آورد./۹۸۸/

منبع: خبرگزاری عراقی نینا

ارسال نظرات