۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۸۸۹۶۶

پیام تسلیت نهادها و شخصیت های هند درپی درگذشت آیت الله حکیم

پیام تسلیت نهادها و شخصیت های هند درپی درگذشت آیت الله حکیم
نهادها و شخصیت های هند به ویژه منطقه غرب و جنوب شبه قاره با صدور پیامی درگذشت مرجع عالیقدر جهان اسلام حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم (ره) را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، به مناسبت ارتحال مرجع عالیقدر جهان اسلام حضرت آیت الله سید محمد حکیم سازمان ها و شخصیت های هند با صدور پیامی این مصیبت عظمی را به ساحت مقدس امام عصر(عج) و خانواده بزرگوار ایشان تسلیت گفتند.

رهبر بوهرا داوودی داعی فاطمی مفضل سیف الدین با صدور اطلاعیه ای به زبان عربی بیان داشتند: با حزن و اندوه و تاسف خبر ارتحال مرجع عالیقدر سید محمد سعید حکیم را دریافت نمودیم. اینجانب به فرزندان و خانواده بزرگوار آن مرحوم تسلیت عرض می نمایم و رحمت و غفران ایشان را از خداوند سبحان خواستار هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای عابدی نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی (مدظله العالی) در شبه قاره هند ضمن عرض تسلیت ارتحال مرجع عالیقدر جهان اسلام بیان داشتند: درگذشت حضرت آیت الله العظمی فقیه بزرگ مجاهد اهل بیت، حضرت سید محمد سعید حکیم، یک فاجعه بزرگ برای ملت اسلام و به ویژه برای امت شیعه و حوزه علمیه نجف اشرف است. شخصیتی والا که بیشتر عمر خود را در اسارت و سختی گذرانده بود، اما علیرغم سختی های حبس، به کار اجتهادی خود ادامه دادند. همچنین فراگیری مکتب اهل بیت (ع) رابرای مردم در اولویت امور خویش قرار دادند. ایشان جنایات بیشماری را از سوی صدام ملعون متحمل شدند و همین اسارت تأثیر بسزایی بر سلامتی ایشان گذاشت، ایشان دارای تالیفاتی گرانبها هستند که از جمله آنها کتاب «واقعه الطف» و  «فی رهاب العقیده» که نشان دهنده جایگاه والای ایشان در سطوح علوم دینی است. پس از اسارت نیز هیچ گاه از تدریس اموزه های مکتب اهل بیت عصمت و طهارت ذریغ نورزیدند.

 ارتحال ایشان در واقع یک فاجعه بزرگ برای امت اسلام و به ویژه شیعیان است. اینجانب ارتحال این شخصیت والا را خدمت امام عصر (عج)، امت اسلامی به ویژه شیعیان تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال علو درجات را برای آن عالم ربانی  مسئلت می نمایم.

حجت الاسلام والمسلمین سید جوهر عباس رضوی رئیس بنیاد المصطفی و اعضای این بنیاد با صدور بیانیه ای ارتحال مرجع علیقدر جهان اسلام سید محمد سعید حکیم را تسلیت گفتند.

در متن این پیام آمده است: خبر ارتحال عالم دین و مرجع علیقدر اسلام را به امام عصر (عج)، به محسن حکیم و خانواده و بستگان ایشان تسلیت عرض می کنیم. ایشان پس از رنج اسارت در رژیم صدام ملعون، به کار تدریس پرداختند و بسیاری از طلاب از درس ایشان فیض بردند. درگذشت ایشان ضایعه ای بزرگ برای حوزه نجف است. امید است روح ایشان قرین رحمت حق باشد.

پیام تسلیت نهادها و شخصیت های هند درپی درگذشت آیت اللہ حکیم

حجت الاسلام والمسلمین سید شمیم الحسن مدیر حوزه علمیه جوادیه بنارس ضمن عرض تسلیت به مناسبت ارتحال مرجع عالیقدر جهان اسلام و شیعیان جضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم اظهار داشتند:  از شنیدن خبر رحلت آیت الله العظمی سید محمد سعید طباطبایی حکیم، که از معتبرترین علما و مدرسین نجف اشرف، عالم، فقیه و محقق فقه و اصول بود ، بسیار متأثر شدم. ایشان در زمان صدام حسین ملعون، مورد اتهامات گسترده قرار گرفت و به اسارت درآمد و زندانی گردید و بسیاری از اعضای خانواده اش زیر شکنجه شهید و رنج بسیاری کشیدند. درگذشت این عالم ربانی و مجاهدی خستگی ناپذیر را به خدمت امام عصر عجل الله تعالی فرجه شریف، مراجع عظام، طلاب حوزه علمیه نجف اشرف و خانواده ایشان تسلیت می گوییم و از خداوند منان برای آن مرحوم رحمت واسعه مسئلت می نماییم.

مجتمع علما و خطبای بمبئی نیز با صدور بیانیه ای رحلت مرجع عالیقدر جهان اسلام را خدمت امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مرجع عالیقدر جهان اسلام آیت الله سیستانی (مدظله العالی)، خانواده ایشان و بستگان و شاگردان مرجع فقید تسلیت عرض نمودند.

در متن این نامه آمده است که خبر رحلت عالم مکتب تشیع و مرجع عالیقدر جهان اسلام آیت الله العظمی سید محمد سعید طباطبائی الحکیم باعث تاثر و تالم بسیار گردید. رحلت ایشان قطعاً ضایعه ای بزرگ برای جهان اسلام خواهد بود. ایشان در زندگی خود سعی و کوشش بسیاری برای ترویج دین اسلام و تشیع انجام دادندو این مصیبت عظمی را به امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مرجع عالیقدر آیت الله سیستانی و خانواده، بستگان و شاگردان ایشان تسلیت عرض می نماییم.

سازمان اهل بیت هندوستان به مناسبت درگذشت مرجع عالیقدر جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی السید محمد سعید طباطبائی الحکیم ضمن عرض تسلیت و تعزیت بیانیه ای را صادر نمود. در متن این بیانیه آمده است که ارتحال فقیه بزرگوار، مرجع عالیقدر خاندان آیت الله العظمی محسن الحکیم، حضرت آیت الله العظمی السید محمد سعید الحکیم، عالم تشیع، حوزات علیمه، مدارس دینی و علمی را داغدار و سوگوار کرد. ایشان در جمع مجتهدین والا مقام عراق قرار داشتند وی تالیفات بیشمار علمی و دینی از خود در جهت تربیت علما، مبلغین و افاضل به جای گذاشتند و در راه ترویج فرهنگ و مذهب کارهای گرانقدری انجام دادند که همیشه تا ابد جاودان خواهند بود. صدام ملعون در حکومت بعثی خود علاوه بر اسارت ایشان، شکنجه و اذیت های بیشماری به ایشان و خانواده مکرمشان انجام دادند، اما همیشه ایشان به حفاظت از دین و مذهب خود و دفاع از حریم ولایت و امامت پرداختند و در برابر شکنجه ها و مشکلات راه شکیبایی و صبر را در پیش گرفتند. یقیناً ارتحال ایشان خدمات علمی و دینی حوزه نجف را تحت تاثیر قرار خواهد داد. رئیس و همه اعضای سازمان اهل بیت کنسل ایندیا این ضایعه بزرگ را به امام عصر (عج)، مجتهدین، طلاب و اساتید و مومنین تسلیت عرض می نمائیم.

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محسن علی ناصری رئیس حوزه علمیه امام صادق (ع) شهر بمبئی نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت عروج ملکوتی مرجع عالیقدر جهان اسلام بیانیه ای را به زبان عربی صادر کردند: خبر ارتحال مرجع عالیقدر جهان اسلام حضرت آیت الله موجب تاثر و تالم گردید. ایشان عالمی وارسته بودند که رحلت ایشان ضایعه بزرگ برای حوزه علمیه  می باشد. اینجانب به عنوان از سوی حوزه علمیه امام صادق (ع) ارتحال ایشان را به امام عصر (عج)، مراجع عظام، و اساتید حوزه علمیه و کلیه مومنین تسلیت عرض می نمایم./۹۸۸/

پیام تسلیت نهادها و شخصیت های هند درپی درگذشت آیت اللہ حکیم

ارسال نظرات