۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۸۹۱۲۵

تعلل در رسیدگی به پرونده طلبه ناهی از منکر

تعلل در رسیدگی به پرونده طلبه ناهی از منکر
حجت الاسلام مشفقی پور گفت: در حالی که اصل پیگیری ها و حمایت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر قابل تقدیراست، اما در پیگیری ها و بیانیۀ ستاد چند کم لطفی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن مشفقی پور مدیرحوزه علمیه طالقان مهدی موعود با اشاره به حادثه طلبه ناهی از منکر و همسرش توسط یک خانواده اراذل و اوباش گفت: بنده از این پرونده اطلاعات نسبتا کاملی دارم، در حالی که  اصل پیگیری ها وحمایت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر قابل تقدیر است، اما در پیگیری ها و بیانیۀ ستاد چند کم لطفی وجود دارد.

 وی ادامه داد: اولاً بیانیه پس از یک ماه و با پیگیری رسانه ای دوستان صادر شده است، ثانیاً هنوز دادستان حاضر نیست نماینده ای به عنوان مدعی العموم معرفی کند و تمام پیگیری ها توسط خود طلبه و همسرش انجام می شود که وقت زیادی می گیرد و این با احیاء امر به معروف تناقض دارد.

مدیر حوزه علمیه طالقان با بیان اینکه حداقل کار برای این طلبه آمر به معروف معرفی وکیل جهت پیگیری امور اوست، ابراز داشت: در این بیانیه آمده است که با تاکید نماینده ولی فقیه امور پیگیری شده است، چرا در چنین امر مهمی تعلل ورزیده شود.

وی با اشاره به آزادی ضارب طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر بیان داشت: شخصی که با عربده کشی ایجاد هراس در جامعه می کند و با سلاح سرد به آمر به معروف حمله کرده است چرا باید به راحتی با قید وثیقه آزاد شود.

حجت الاسلام مشفقی پورخاطر نشان کرد: این چه سرّیست که عده‌ی زیادی از مسئولین ازجمله مسئول ستاد، به دنبال گرفتن رضایت از مضروبین حادثه می باشند در حالیکه خود ضارب هنوز یک بار هم اظهار پشیمانی نکرده و بالعکس شاکی شده و وکیل گرفته است.

 وی در پایان با اشاره به  عدم رضایت  آمر به معروف از ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: مسؤلان ستاد امر به معروف ونهی از منکر با بی سلیقگی در پیگیری امور  زحمات خود را به هدر ندهند، به این فکر کنید چرا باید طلبه آمر به معروف از شما دلگیر باشد.

گفتنی است که ستاد امر به معروف و نهی از منکر طی دو بیانیه توضیحاتی درباره پرونده طلبه مضروب داده است که می توانید به آن مراجعه کنید.

بیانیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
حمایت قضایی از طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر انجام خواهد شد؟
1
0
مظفر
Iran, Islamic Republic of
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۹
ابتدا باید از مسئول فروشگاه شکایت کرد و اورا مواخذه کرد که چرا بجای اینکه به اون خانم بی حجاب تذکر دهد و به او اجازه ورود ندهد ، طلبه را از فروشگاه بیرون کرده و به او گفته نظم فروشگاه را بهم زده است.
ثانیا باید زن ضارب را محاکمه کنند که چرا در مقابل یک تذکر ، به طلبه تعدی کرده است . هم مادر و هم دخترش باید جریمه و مجازاتشوند و البته مادر بیشتر مجازات شود.
بدبخت اون وکیل هست که مدافع زن بی حجاب شده است.
ستاد امر به معروف هم قوی عمل نمی کند. اگر قوی عمل کند ، امر به معروف و نهی از منکر تقویت می شود.
0
0
آمحمد
United Arab Emirates
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
خودشان هم باید شکایت کنند تا اون ضارب دستگیر بشه.
باید مطالبه گری قانونی کرد.
از ظرفیت های قانونی استفاده نمیشه ..
0
0