۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۶۸۹۰۸۲

«منطق شناخت شبهه» به زیور طبع آراسته شد

«منطق شناخت شبهه» به زیور طبع آراسته شد
کتاب «منطق شناخت شبهه» به قلم حجت الاسلام والمسلمین مسعود حکیمیان به همت انتشارات دارالعلم راهی بازار نشر شد.

به گزارش سرویس کتاب ونشرخبرگزاری رسا: کتاب «منطق شناخت شبهه» به قلم حجت الاسلام والمسلمین مسعود حکیمیان به همت انتشارات دارالعلم راهی بازار نشر شد.

بر اساس این گزارش، اثر حاضر، محصول تلاش‌های این استاد حوزه، در سال‌ها تدریس و برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های «شبهه‌شناسی و جریان‌های تولیدکننده شبهه» بوده که در سراسر کشور برگزار شده است.

نویسنده در مقدمه کتاب براین باور است که تمامی پرسش‌ها و شبهاتی که در طول تاریخ بشر شکل گرفته، ناشی از محدودیت آگاهی انسان نسبت به امور مختلف بوده است؛ بنابراین، عامل اصلی ایجاد شبهه، محدودیت آگاهی است.

کتاب یادشده در شانزده درس تنظیم شده که مؤلف به طور خلاصه در مرحله اول به شناسایی مفهوم پرسش، سؤال و شبهه می‌پردازد؛ در مرحله دوم راه‌های دریافت شبهه را بررسی می‌کند و در مرحله سوم به پاسخ‌یابی شبهات از راه‌های مختلف اشاره می‌کند؛ اما مهم‌ترین مرحله و نقطه‌ی ‌عطف این کتاب، مرحله چهارم است که نویسنده ذیل آن چهارده روش پاسخگویی به شبهات را با مثال‌های گوناگون و متنوع بیان، تحلیل و مورد بررسی قرار می‌دهد. پس از آن در مرحله آخر، به‌طور اجمالی جریان‌های تولیدکننده شبهه را به هشت گروه تقسیم می‌کند.

مؤلف در این کتاب معتقد است، برای تکمیل مباحث شبهه‌شناسی حداقل به سه کتاب دیگر در این راستا نیاز است تا بتوان نظام‌واره‌ی منطقی پاسخ به شبهات را تا حد زیادی تکمیل کرد.

قابل ذکر است، چاپ نخست کتاب «منطق شناخت شبهه» در ۳۵۲ صفحه رقعی با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۶۹ هزار تومان راهی بازار نشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب علاوه بر مراجعه به کتاب‌فروشی انتشارات دارالعلم، با شماره ۰۹۳۰۶۳۴۸۴۸۶ تماس بگیرند. 

ارسال نظرات