۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۶۸۹۱۹۶

واتساپ پشتیبان گیری و رمزنگاری پیام های کاربران را امکان پذیر کرد

واتساپ پشتیبان گیری و رمزنگاری پیام های کاربران را امکان پذیر کرد
پیامرسان واتساپ اعلام کرد کاربران می توانند با استفاده از گوگل درایو پیام‌ های خود را رمزگذاری و پشتیبانی کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از engineering، سال‌ها است که پیامرسان واتساپ به منظور حفظ حریم خصوصی کاربران خود پیام‌های آن‌ها را به صورت پیش فرض رمزگذاری کرده است. اکنون واتساپ با توسعه قابلیت پشتیبان گیری تاریخچه پیام‌ها به کاربران خود اجازه می‌دهد از طریق  Google Drive و iCloud داده‌هایشان را پشتیبان گیری کنند. گفته شده واتساپ به این نسخه‌های پشتیبان دسترسی ندارد و چت کاربران خود را  توسط سرویس‌های ذخیره سازی،  ایمن می‌کند.

پیامرسان واتساپ اخیرا در وبلاگی اعلام کرد:"ما برای فعال کردن پشتیبان گیری، یک سیستم کاملاً جدید برای ذخیره سازی کلید‌های رمزگذاری ایجاد کردیم که با iOS و اندروید کار می‌کند. کاربران می‌توانند این کلیدها را به صورت دستی یا با رمز عبور ایمن کنند. هنگامی که شخصی رمز عبور را انتخاب می‌کند، پیام‌ها در پشتیبان‌گیری این پیامرسان ذخیره می‌شود. واتساپ همچنین گفت که یک  ماژول سخت افزاری به نام (HSM) ساخته است. این نرم افزار جدید هنگامی که کاربر نیاز به دسترسی نسخه پشتیبان خود دارد به او کمک می‌کند تا رمز حساب کاربری خود را بازیابی و سپس پیام‌ها را پشتیبانی کند. 

پشتیبان گیری واتساپ

سرویسChatD در واتساپ چه کارهایی انجام می‌دهد؟

بر اساس گزارش‌ها، سرویس اصلی ChatD در واتساپ ارتباطات مشتری و احراز هویت گیرنده را مدیریت کرده و با استفاده از پروتکل‌هایی که ساخته، کلید‌ها را به پشتیبان‌ها و سرور‌های این پیامرسان ارسال می‌کند.افزون بر این سرویس گیرنده و پشتیبان گیری مبتنی بر HSM نیز پیام‌های رمزگذاری شده‌ای را که محتویات آن‌ها برای خود ChatD در دسترس نخواهد بود، مبادله می‌کنند.

گفته شده،  ماژول HSM با کمک سرویس ChatD فضای ذخیره سازی در دسترس و ایمن برای کلید‌های رمزگذاری شده را پشتیبانی  می‌کند. با این  پشتیبان گیری پس از رمزگذاری، کاربران می‌توانند پیام‌های خود را در  iCloud یا Google Drive ذخیره کنند.

واتساپ

براساس گزارش‌ها، واتساپ به بیش از دو میلیارد نفر خدمات ارائه می‌دهد. یکی از چالش‌های اصلی پیامرسان واتساپ این بود که کاربران مطمئن شوند پشتیبان گیری ماژول  HSM به طور قابل اعتماد کار می‌کند.توسعه دهندگان این پیامرسان به کاربران اعلام کردند: "برای اطمینان آن‌ها ، سرویس پشتیبان گیری HSM از نظر جغرافیایی در مراکز داده متعددی توزیع می‌شود تا در صورت قطع مرکز داده، این سرویس فعال باقی بماند."

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
پس از سالها مشکل گرانی و تورم آرامش واتساپی و اعتماد و همبستگی مجازی در کشور را شاهدیم خدارا شکر ..
0
0