۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۸۹۲۶۱
حجت الاسلام پژمان‌فر:

طرح شفافیت آرا هر چه سریع‌تر در دستور کار مجلس قرار گیرد

طرح شفافیت آرا هر چه سریع‌تر در دستور کار مجلس قرار گیرد
نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس از رییس جمهور برای سفرهای استانی تشکر کرد و گفت: انتظار داریم هیات رئیسه طرح شفافیت آرا را سریع تر در دستور کار قرار دهد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نصراله پژمان فر در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، از رییس جمهور برای سفرهای استانی تشکر کرد و گفت: مردم از فاصله زیادی که بین دولت و ملت ایجاد شده بوده و مسؤولان در پشت شیشه های ماشین های خود گاهی مردم را می دیدند خسته شده بودند، اما اقتضا می‌کند که دولت در همین 6 تا 7 ماه باقی مانده تا پایان سال اقداماتی را که تغییر رویکرد دولت در حل مسائل اصلی مردم است را در سفره آنها نشان دهد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی به طور کامل آماده است که در یک تعامل سازنده در مسیر حل مسائل مردم شبانه روز نشناسد و ما بنا نداریم که در پشت تریبون ها حرف هایمان را به شما بزنیم و باید در یک فضای سازنده، پیام های مشترک عملی مجلس و دولت منجر به حل مسائل مردم شود نه صرف یک سری دیالوگ های تکراری.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم ادامه داد: دولت باید در اسرع وقت بعد از لایحه بودجه 1401 به فکر تهیه قانون برنامه هفتم باشد که در آن تمامی مطالب واقعی در افق 5 ساله لازم است دیده شود.

حجت الاسلام  پژمان فر یادآور شد: موضوع خرید و فروش خودرو که شاید در سال حدود 4 میلیون صورت می گیرد در بررسی های صورت گرفته با حدود 80 مشکل مواجه است که بر اساس بررسی های صورت گرفته ما برای فروشنده و خریدار، غبن و خطا به صورت مکرر داشته‌ایم و منجر به تشکیل چندین هزار پرونده حقوقی و کیفری شده؛ لازم است همانطوری که از طریق دفاتر و اسناد، احراز هویت، استعلام وضعیت رهن هر خودرو، استعلام مراتب فوق مهجوریت و ورشکستگی فروشنده و جلوگیری از صدور اسناد رسمی وکالتی معارض را انجام می دهند باید نیروی انتظامی این دقت را داشته باشد و زیرساخت های لازم این موضوع را فراهم کند.

نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: حل مساله نقل و انتقال خودرو مستلزم ایجاد یک سامانه چه از طرف پلیس راهور و چه از طرف دفاتر اسناد رسمی برای نقل و انتقالات خودرو است که بتواند مشکلات موجود را حل کند.

وی با بیان اینکه عدم تزریق واکسن به خانم‌های باردار هیچ توجیهی ندارد، گفت: طبق گزارش‌های واصل شده، نگران هستیم که واکسنی که در کشور ممنوع است برای واکسیناسیون بانوان باردار استفاده شود؛ متاسفانه به علت عدم واکسیناسیون این قشر ما در این جمعیت فوتی داریم و بیمارانی که مبتلا به قارچ سیاه می‌شوند در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند پس توجیهی ندارد که داروخانه‌ها داروی آن را توزیع کنند که منجر به بازار سیاه برای این مساله شود و دولت به طور حتم باید تدبیر کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم با انتقاد از اینکه مرخصی بی حد و اندازه مجرمان اقتصادی و امنیتی موجب در مظان اتهام قرار گرفتن دستگاه قضایی است، تصریح کرد: کمیسیون اصل نود مجلس به این موضوع ورود کرده و باید تمامی آنهایی که در این مساله مورد خطاب هستند به زندان‌ها برگردند.

حجت الاسلام پژمان‌فر یادآور شد: می‌طلبد وزارت جهاد کشاورزی از ابتدای سال زراعی که چندین روز بیشتر باقی نمانده است قیمت خرید تضمینی گندم را به گونه‌ای اعلام کند که موجب امیدواری برای کشت این محصول استراتژیک در سالی که طبق پیش‌بینی موسسه اقلیم شناسی در سال 1401 وضعیت خوبی در بارش نداریم باید شود.

نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه وضعیت گردشگری در شهر مشهد به شدت ضرر و زیان دیده است، گفت: در دولت قبل هیچ تدبیری برای گردشگری نشد بنابراین از دولت سیزدهم تقاضا داریم تدبیر امیدوارکننده ای برای این قشری که تلاش زیادی دارند اتخاذ کند.

وی در ارتباط با موضوع شفافیت آرا، افزود: کمیسیون آیین نامه، طرح شفافیت آرا را تصویب کرد و انتظار داریم هیات رئیسه آن را سریع تر در دستور کار قرار دهد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم ادامه داد: در شهر مظلوم کلات مشکلات عدیده ای داریم که به طور حتم باید به آنها توجه خاص شود و در موضوع اینترنت، خدمات مختلف و حتی تلفن ثابت مشکلات زیادی داریم و در این رابطه لازم است از تولیت آستان قدس رضوی و بسیج تشکر کنیم که با احداث قرارگاه درمان سرپایی بیماران و افراد مشکوک به کرونا بخش قابل توجهی از بار فشار را بر بیمارستان ها کاهش دادند.

ارسال نظرات