۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۸۹۳۰۸

حضور مؤثر جهادگران خراسان رضوی در روستاهای مرزی ادامه دارد

حضور مؤثر جهادگران خراسان رضوی در روستاهای مرزی ادامه دارد
جوانان جهادگر با توجه به شرایط معیشتی بسیاری از مردم، این روزها از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند و در هر جای کشور نیازمندی باشد ردّ پایشان را در آنجا پیدا می‌کنند و به کمک آنها می‌شتابند؛ چرا که مهربانی و خدمت به خلق مرز ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، پرکار است و به پرکاری اعتقاد دارد و البته همیشه لبخند می‌زند و با مهربانی‌اش دل دردمند بسیاری را شاد کرده‌ است. ‌ فقر و محرومیت مردم و رفع مشکلات معیشتی، رفاهی، آموزشی...در اوج جوانی آرامش را از روح بزرگش گرفته است، برای همین شبانه‌روز به جوانان‌ جهادی انرژی می‌دهد و از جهادی‌ها انرژی می‌گیرد. 

علیرضا کمیلی 24 ساله و مدیر گروه جهادی یاران مهر، انسان پر مدعایی نیست؛ صاف و ساده و بی‌تکلف است و البته‌ همت والا و نیت خداپسندانه و روحیه پر از اخلاصش در این سن کم، نشان از تربیت عالی دینی و مذهبی این جوان جهادی دارد.

مدیر گروه جهادی یاران مهر می‌افزاید: با وجود تمام سنگ اندازی‌ها و وعده‌هایی که هیچ‌گاه محقق نشده است گروه جهادی یاران مهر قوی‌تر و مصمم‌تر، از هر تلاش و پیگیری برای کم کردن محرومیت از چهره شهرها و روستاهای مرزی خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان دریغ نخواهد کرد، چرا که این  مردم صبور همیشه لیاقت بهترین‌ها را دارند.

کمیلی فعالیت‌های گروه جهادی یاران مهر در حاشیه شهر مشهد را در مناسب‌های مختلف، پخش و توزیع افطاری و سحری و بسته‌‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند و حمایت مالی از دانش آموزان کم برخوردار ، تهیه دارو و پرداخت هزینه‌های بیمارستان و درمان اقشار بی بضاعت برشمرد.

این جوان جهادی ادامه می‌دهد : تمرکزمان در مناطق محروم مرزی و شهرستان سرخس بر توزیع بسته‌های معیشتی به صورت ماهیانه و توزیع گوشت به صورت هفتگی است و گروه یاران مهر روزانه برنامه تحقیق میدانی جهت شناسایی خانواده‌های بی بضاعت و نیازمند را در روستاهای محروم را برعهده دارد.

وی افزود: مهمترین دغدغه گروه جهادی ما تهیه سرپناه برای خانواده‌هایی است که سرپرست مؤثر ندارند و طی یک ماه اخیر ساخت و ساز یک باب منزل برای فرزندان یتیم و بی‌سرپرست را داشتیم.

کمیلی می‌گوید: طرح پرداخت اجاره بهای منازل در مناسبت‌های مختلف مانند اعیاد فطر و غدیر، در 3ماه گذشته انجام شده است به این صورت که خانواده‌های نیازمند اجاره بها و بدون سرپناه را توسط اعضای گروه شناسایی کرده و پس از تحقیقات و اثبات عدم توانایی خانواده‌ها در پرداخت اجاره بها توسط خانواده‌های نیازمند، مبلغ چند ماه اجاره بها این خانواده‌ها پرداخت می‌شود که طی این چند ماه مبلغ 3 میلیارد و پانصد میلیون ریال، پرداخت اجاره بها به خانواده‌های واجد شرایط را داشته ایم.

مدیر گروه جهادی یاران مهر می‌افزاید: طرح بن نان ماهانه از دیگر برنامه‌های گروه جهادی ماست که با برخی از نانوایی‌های حاشیه شهر قراردادهایی جهت ارائه نان به خانواده‌های نیازمند تهیه شده و افراد نیازمند با دردست داشتن کارت نان مخصوص که به آنها هدیه داده شده می‌توانند ماهیانه نان مورد نیاز خود را از نانوایی‌های مشخص تهیه کنند و ماهیانه مبلغ 6 میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شده است. 

این جوان جهادی بیان می‌کند:  چند ماه است که تیم تحقیقاتی خود را به استان سیستان و بلوچستان اعزام کرده ایم تا طرح اشتغالزایی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان را اجرایی کنیم، در این طرح با صرف مبالغ کم برای نیازمندان این مناطق شغل و درآمد ایجاد خواهیم کرد مانند تهیه تنور و کاشت نهال‌های خرما...به این صورت که با ساخت تنورهای نان محلی برای خانواده‌هایی که واقعاً توانایی کسب درآمد را ندارند و به‌شدت فقیر هستند و تحویل سهمیه آرد برای پخت نان و با توجه به تقاضای بالای نان محلی در منطقه زهک سیستان و بلوچستان، برای خانواده‌های زیادی درآمد زایی و اشتغال ایجادمی‌شود.

وی می‌افزاید: بعد از ساخت تنورهایی از جنس گل با همکاری خیرین و فرمانداری شهر آرد و وسایل مورد نیاز جهت تهیه نان سنتی به خانواده‌های نیازمند داده می‌شود و پس از آن خانواده‌ها با پخت نان و فروش نان‌های محلی کسب درآمد می‌کنند، تا کنون بیشتر از 30 تنور محلی در شهر محمد شاه زهک ساخته شده است که هزینه ساخت هر تنور بالغ بر 1میلیارد و پانصد میلیون ریال است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات