۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۸۹۳۲۵
معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه:

دنبال هستیم طلاب با قرآن مأنوس شوند

دنبال هستیم طلاب با قرآن مأنوس شوند
معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: در حدود ۶۰ مدرسه قرآنی در کل کشور وجود دارد که طلاب علوم دینی در آنها ملزم به حفظ قرآن کریم هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد عالم زاده نوری در آیین آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه حافظین سراسر کشور که به صورت وبیناری برگزار شد، اظهارداشت: افتخاری است برای حوزه های علمیه که قدر و منزلت قرآن کریم در بین ما بیشتر شناخته شود و هم بهره های علمی و معرفتی و هم بهره های معنوی و تربیتی از قرآن کریم در آن حاصل شود.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در خصوص تبیین تربیت حوزه های علمیه، گفت: قرآن کریم جایگاه ویژه ای دارد و خداوند متعال با تمثیل هایی که از آن آورده است، می خواهد ابهت و جایگاه ویژه این کتاب آسمانی را متذکر شود تا این کتاب برای ما عادی نشود و نسبت ما با آن حفظ شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: قرآن کریم عامل مستقیم تربیتی است و ما با این کتاب دستور زندگی و سعادت فردی و اجتماعی را می‌آموزیم؛ هرچه ارتباط ما با این کتاب آسمانی بیشتر شود، تاثیرات روحانی و قدسیت این کتاب به جان انسان بیشتر می شود و انسان به فضائل ایمانی متجلی تر می شود و این همان چیزی است که ما در معاونت تهذیب آنرا برای طلاب می خواهیم.

وی ادامه داد: این همان چیزی است که همه مدیران مدارس علمیه تلاش می کنند تا آنرا به دست بیاورند تا طلاب علوم دینی، تربیت اسلامی داشته باشند و فضائل اخلاقی و ملکات الهی و ایمانی در وجودشان شکل بگیرد، که این امور به واسطه قرآن کریم حاصل می شود.

حجت الاسلام  عالم زاده نوری گفت: معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه، اصرار دارد که طلاب علوم دینی که قرار است مربیان و مجریان این کتاب باشند، عمیقا با آن مانوس شوند که هم در رشد فردی و سعادت اخلاقی خودشان و هم در انجام رسالت های طلبگی از برکات این کتاب بهره ببرند و استفاده نمایند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه افزود: در حدود ۶۰ مدرسه قرآنی در کل کشور وجود دارد و آرزو و تلاش ما این است که همه ۵۲۰ مدرسه در کشور با تلاش و همت دوستانمان در ستاد و مدیران مدارس علمیه در سراسر کشور، مدارس قرآنی بشوند و این کتاب آسمانی که منبع دین و طلبگی ما است، در راس همه برنامه های معرفتی و تربیتی قرار بگیرد.

ارسال نظرات