۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۷۶۸۲۹
حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری در گفت وگو با رسا:

کار مجاهدانه لازمه انقلابی ماندن حوزه است

کار مجاهدانه لازمه انقلابی ماندن حوزه است
حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری: سعی شده تا به کمک متون درسی کام طلاب با فرهنگ انقلاب اسلامی برداشته شود اما این کافی نیست باید مجاهدانه وارد میدان شد.

حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به سالگرد دیدار رهبر انقلاب با اعضا مجمع نمایندگان طلاب  و تأکید ایشان بر لزوم انقلابی ماندن حوزه اظهار داشت: خوشبختانه مدیریت حوزه علمیه و قاطبه مسؤولین حوزوی از بن دندان معتقد به ارزش های انقلاب اسلامی هستند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه بیان کرد: فعالیت‌های خوبی در حوزه علمیه و در راستای انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه علمیه انجام گرفته و البته راه طولانی در رسیدن به نقطه مطلوب انقلابی گری در پیش است.

وی افزود: حرکت های بسیار مثبتی در این مسیر انجام شده و از جمله آنها ایجاد شوراهای راهبری برای حل مسائل پیش پای انقلاب است که این کار بسیار مفید واقع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری گفت: ایجاد رشته های مرتبط با گفتمان انقلاب اسلامی از دیگر فعالیت‌هایی است که در حوزه علمیه انجام شده و نتایج خوبی را هم در بر داشته و این بسیار امیدبخش است. فقهای مضاف و فقه نظام اجتماعی نیز در همین راستا ایجاد شده است.

 وی افزود: کارهای بزرگی صورت گرفته اما نیازهای نظام اسلامی آن قدر بسیار است که این کارها پاسخگو نیست و باید این مجاهدت ها ادامه پیدا کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه بیان داشت: در معاونت تهذیب کارهای متعددی در راستای انقلابی ماندن حوزه انجام شده است و یکی از بندهای وظایف و مهمترین آن ها توسعه امور معرفتی است.

وی افزود طرح شهید مطهری در همین راستا بیش از ده سال است که در حوزه در حال اجراست و مبانی انقلاب اسلامی با کمک آثار شهید مطهری در حوزه ها و در میان طلاب نهادینه می شود.

وی بیان داشت: از دیگر فعالیت های معاونت تهذیب در راستای نیل به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی، طرح نظام جامع اندیشه اسلامی با تکیه بر آراء و گفتمان امامین انقلاب اسلامی است که امسال به دلیل شرایط کرونایی برگزار نشد، اما در تابستان سال ۱۴۰۰ این طرح ادامه خواهد یافت.

معاونت تهذیب حوزه های علمیه افزود: این معاونت مسؤول اجرای طرح ولایت نیز هست و این طرح نیز یکی از طرح های مبتنی بر اندیشه انقلاب اسلامی است و قرار شده برای معاونان تهذیب استانی نیز اجرا شود و این کارها بنا های معرفتی بوده که بنیان های فکری انقلاب اسلامی را در حوزویان تقویت می کند.

وی در پایان به دوره میثاق طلبگی اشاره کرد و گفت: این دوره که در ابتدای ورود طلاب به حوزه علمیه برگزار می‌شود، درس هایی را در در خود دارد که نسبت حوزه و روحانیت و انقلاب اسلامی را در قالب یکی از این درس ها به طلاب عرضه می کند تا کام طلاب با فرهنگ انقلاب اسلامی برداشته شود البته اینها هیچ کدام کافی نیست و نباید به اینها اکتفا کرد و ما از این شرایط راضی نیستیم./1399/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
لزوما انقلابی بودن جنابعالی ،انقلابی بودن مسئولین دیگر حوزه را اثبات نمی کند ،اگر همه اعضای حوزه انقلابی بودند این وضعیت ما نبود الان کشور در این وضعیت فرهنگی قرار نمی گرفت ،همه این ها بخاطر کم کاری ها و سهل انگاری های عده ای است که چندین مسئولیت می پذیرند ولی یک مسئولیت را به خوبی به سرانجام نمی رسانند ،لازمه انقلابی بودن وشدن حوزه ها استفاده از طلاب انقلابی جوان و متدین در همه مسئولیت های حوزه هست ،حوزه ها و در راس آن مرکز مدیریت باید از افراد ناکارآمد و کم تجربه ای که بخاطر سهل انگاری مسئولین در پذیرش در مرکز جمع شده اند باید پاک شود ،
1
0
دلاوری
Iran, Islamic Republic of
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
حمایت از این مدیر دلسوز انقلابی و مهذب می کنیم.
1
0