۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۶۷۶۸۰۸
رئیس مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد:

کم رنگ شدن اظهار روحیه انقلابی

کم رنگ شدن اظهار روحیه انقلابی
رئیس شورای سیاست گذاری قرارگاه حوزه انقلابی مجمع نمایندگان طلاب گفت: متأسفانه اظهار روحیه انقلابی در میان انقلابیون کم رنگ شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در نمازخانه مرکز مدیریت حوزه های علمیه که با حضور کارکنان این مدیریت و با موضوع گرامیداشت سالروز دیدار نمایندگان طلاب با رهبر معظم انقلاب در 25 اسفند 94 برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در 25 اسفند سال 1394 خدمت رهبر معظم انقلاب رسیده و ایشان پیرامون حوزه انقلابی توصیه های بسیاری داشتند.

وی ابراز داشت: «قم شهر انقلاب است؛ حوزه انقلابی است و باید انقلابی بماند» از جمله توصیه های مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان طلاب و فضلا بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند برای موضوع حوزه انقلابی خط کشی نکنید؛ بلکه بنشینید و فکر کنید که چکار باید کرد حوزه انقلابی بماند که در این راستا برنامه هایی را به مرحله اجرا رسانده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: پس از آن دیدار، خدمت بزرگان حوزه رسیده و تدوین طرح حوزه انقلابی را پیشنهاد دادیم که بحمدالله با موافقت بزرگان و پای کار آمدن شورای نظارت و برنامه ریزی حوزه، در طی مدت دو ماه، طرح مناسبی پیرامون این موضوع تدوین شد.

وی بیان داشت: در این طرح، در ابتدا تعریفی را از حوزه انقلابی ارائه داده که حوزه انقلابی چیست و چه کارهایی باید انجام دهد؛ سپس به تدوین سیاست ها، اهداف، مأموریت ها و ... پرداخته و در پایان هم در شورای عالی حوزه های علمیه تصویب و به مدیریت های استانی برای اجرا ابلاغ شد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به تعریف حوزه انقلابی در این طرح، اظهار داشت: در این طرح آمده است: «حوزه انقلابی حوزه ای است معتقد به مبانی اسلام ناب و ارکان انقلاب و نظام اسلامی، قانون اساسی جمهوری اسلامی، ولایت مطلقه فقیه و خط حضرت امام خمینی (ره) و رهبری مقام معظم رهبری و فعال و پیگیر در اجرا و تحقق مفاهیم، ارزش ها و ارمان های انقلابی در سطح ملی و بین المللی».

وی افزود: هدف از حوزه انقلابی در این طرح، «حفظ، تقویت و بالندگی ارزش های انقلاب اسلامی و روحیه انقلابی در حوزه» عنوان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد خاطرنشان ساخت: «اهتمام به تقویت رویکرد فقه حکومتی و اجتماعی»، «اهتمام به پیشرفت علمی همراه با حفظ آبرو و جایگاه علمای گذشته حوزه»، «جهت گیری دخالت در سیاست به سمت حمایت از نظام اسلامی»، «توجه جدی به اسلامی سازی علوم انسانی از سوی حوزویان»، «تأکید بر فراجناحی بودن و جلوگیری از ورود طلاب به دسته بندی های سیاسی»، «تلاش در جهت حفظ محوریت جامعه مدرسین در امور کلان حوزه و تقویت جایگاه مجمع نمایندگان طلاب در مسیر تقویت حوزه انقلابی» و «تقویت تفکر بسیجی و روحیه خدمت گذاری به مردم» از سیاست های مطروحه در این طرح است.

وی تصریح کرد: حوزه نسبت به اجرای این اهداف و سیاست ها وظیفه داشته تا مطابق با منویات رهبر معظم انقلاب، انقلابی بماند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب بیان داشت: «اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه»، «فعال و پرتلاش در انجام وظایف و رسالت ها»، «بصیر نسبت به جریانات سیاسی روز»، «دارای روحیه شجاعت و قدرت تسلط بر نفس»، «مردمی بودن»، «متخلق به اخلاق اسلامی» و ... برخی از بایدها و «تحجر»، «عدم انضباط فکری و علمی»، «غرب زدگی»، «بی تفاوتی نسبت به مسائل جامعه»، «تفکر جدایی دین از سیاست»، «دورشدن حوزویان از مردم»،«بزرگ نمایی کاستی های نظام اسلامی» و ...  برخی از نبایدهای طرح حوزه انقلابی است.

رئیس شورای سیاست گذاری قرارگاه حوزه انقلابی مجمع نمایندگان طلاب به اشاره به راهکارهای رشد حوزه انقلابی، اظهار داشت: «ایجاد رشته های تحصیلی در حوزه بر اساس نیازهای نظام اسلامی»، «برنماه ریزی به منظور ترویج مبانی فکری انقلاب اسلامی در سطح جهانی»، «برنامه ریزی جهت آشنایی طلاب با فعالیت های گروه های مخرب و شبهه افکن در فضاهای رسانه ای و مجازی»، «برنامه ریزی جهت مقابله عملی با مقدس نمایی و تفکر جدایی دین از سیاست در حوزه های علمیه» و ... از راه کارهایی است که در این طرح آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد ابراز داشت: باید واحد درسی با موضوع انقلاب در دروس حوزه تعریف شود تا طلاب جدیدالورود شناخت بیشتری با انقلاب پیدا نمایند.

وی خاطرنشان ساخت: بسیاری از بندهای طرح حوزه انقلابی در مصوبات مدیریت حوزه های علمیه آمده است؛ اما بخشی از این مصوبات به خاطر مشکلات گوناگون، هنوز به مرحله اجرا نرسیده و باید عملیاتی گردد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب تصریح کرد: امروز بیش از 95 درصد اساتید و طلاب حوزه های علمیه، انقلابی هستند؛ اما متأسفانه اظهار روحیه انقلابی در میان انقلابیون کم رنگ شده است.

ارسال نظرات