۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۸۹۳۳۴
آیت الله رئیسی در نشست خبری مشترک با الکاظمی عنوان کرد؛

توسعه روابط ایران و عراق در همه زمینه ها/ لغو روادید و افزایش زوار ایرانی

توسعه روابط ایران و عراق در همه زمینه ها/ لغو روادید و افزایش زوار ایرانی
رییس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: خبر نخست وزیر عراق برای لغو روادید میان ایران و عراق و امکان افزایش زائران ایران در اربعین خبرهای خوبی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا،‌ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور عصر امروز در نشست مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر عراق گفت: بسیار از حضور هیات عالیرتبه کشور دوست و برادر عراق خرسندیم و بحمدالله مناسبات بین ایران و عراق بسیار خوب است و این مناسبات در حوزه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هست ولی می تواند توسعه بیشتری پیدا کند و در این نشست از صبح تا الان اراده دو کشور برای توسعه مناسبات بین دو کشور مطرح شد.

وی افزود: ارتباط ایران با عراق فقط همسایگی نیست بلکه ارتباط در باورها، ارتباط قلب‌ها و ارتباط عمیق دو کشور،‌ ملت و دولت باهم است و علیرغم خواست دشمنان این مناسبات می تواند توسعه پیدا کند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه نقش آفرینی دو کشور در منطقه و جهان و ارتباطات بین للمللی می تواند روی روابط ایران و عراق اثرگذار باشد،‌ گفت:‌ آنچه در نشست‌های تخصصی بین وزرای محترم مطرح شد و آنچه در نشست بنده و نخست وزیر عراق مطرح شد همه در جهت توسعه مناسبات است و تصمیماتی گرفته شد که امیدواریم این تصمیمات سریعا به اجرا دربیاید.

وی افزود: خبر آقای نخست وزیر عراق برای لغو روادید بین دو کشور خبر خوبی بود و اراده عراق و ایران برای توسعه کریدور ریلی و ارتباط شلمچه با بصره که قرار است با سرعت انجام گیرد ان شالله با پیگیری ایشان و وزرای مربوطه در ایران و عراق نکته خوبی بود که قرار است انجام شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مسئله مالی و پولی بین دو کشور از مسائلی است که در مورد‌ آن صحبت شد و قرار است با پیگیری هایی که انجام می شود این کار هم دنبال شود،‌ گفت: در آستانه اربعین هستیم و وضعیت کرونایی برای دو کشور و جهان هست و حفظ و صیانت از زائران مسئله مهمی است که محدودیتی برای عراق ایجاد کرده است، ولی آقای نخست وزیر برای اینکه عاشقان ابا عبدالله حسین بتوانند از این زمینه برای زیارت مضجع نورانی امام حسین استفاده کنند، این وعده که تعداد به میزانی که امکان دارد افزایش یابد از خبرهای خوبی بود.

رییس جمهور در پایان تاکید کرد: امیدوارم روز به روز روابط بین دو کشور افزایش یابد و علیرغم خواست دشمنان دو کشور، همواره شاهد روابط خوبی بین ایران و عراق باشیم.

ارسال نظرات