۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۸۹۳۵۲
گروه‌های فلسطینی:

مقاومت تنها راه مبارزه با صهیونیستها است

مقاومت تنها راه مبارزه با صهیونیستها است
در شانزدهمین سالگرد عقب نشینی خفت بار صهیونیستها از نوار غزه،گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین تاکید کردند آزادسازی سرزمین های اشغالی فقط از طریق بازوان مقاومت امکان پذیر است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، گروه‌های ملی و اسلامی در شانزدهمین سالگرد عقب نشینی رژیم اشغالگر صهیونیستی از نوار غزه، کنفرانسی را امروز در نوار غزه با عنوان «مقاومت آزاد می‌کند و اسلو ویران می‌کند» برگزار و تاکید کردند تنها راه آزادسازی فلسطین از چنگال رژیم اشغالگر صهیونیستی، گزینه مقاومت است نه سازش.

این کنفرانس همچنین در سالگرد امضای توافقنامه اسلو برگزار شد. گروه‌های فلسطینی این توافقنامه را فاجعه آمیز خواندند و بر گزینه مقاومت تأکید کردند، زیرا ثابت کرده است که سودمندترین سلاح در مقابله با اشغالگری است.

اسر البحیصی خبرنگار العالم در غزه در گزارشی از این کنفرانس و با اشاره به شعار آن یعنی مقاومت آزاد می‌کند و اسلو ویران می‌کند، گفت گروه‌های مقاومت با این شعار گردهم آمدند.

رهبران گروه‌های فلسطینی در این کنفرانس تأکید کردند آزادسازی فقط از طریق بازوان مقاومت امکان پذیر است و شاید وعده اخیر گردان‌های شهید عز الدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس، یک برهان و دلیل است که آزادی با اشکال مختلف آن فقط از طریق مقاومت امکان پذیر است.

خلیل الحیه معاون رئیس جنبش حماس در نوار غزه گفت: «ما امروز تأکید می‌کنیم در کنار اسیرانمان هستیم و معامله آینده شامل قهرمانانی خواهد بود که آزادی را به دست خودشان از داخل زندان محقق کردند و به آنان قول می‌دهیم در قالب معامله آینده به اذن الهی و به کوری چشم دشمن آزاد خواهند شد.»

محمد الهندی رئیس اداره سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: «این دشمن، عقب نشینی و به دست خودش شهرکهایش را در نوار غزه ویران کرد. امروز سالگرد آن عقب نشینی است. ملت فلسطین از آن زمان در حال انباشته کردن پیروزی هاست تا اینکه اسیران ما پیروزی اخیر و بزرگ را محقق کردند.»

خبرنگار گفت این کنفرانس در سالگرد پیروزی مقاومت بر اشغالگران اسرائیلی و مجبور شدنش به عقب نشینی از نوار غزه برگزار شد و همین اعتماد مردم را به شیوه مبارزه مسلحانه و نه مذاکرات تقویت می‌کند.

ابو مجاهد سخنگوی کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین گفت: «سالگرد عقب نشینی دشمن صهیونیستی از نوار غزه در سال ۲۰۰۵ میلادی یک مقطع مهم با ابعاد راهبردی آن است و نشان داد مقاومت قادر است دشمن صهیونیستی را شکست بدهد و گزینه سرنگون سازی این دشمن صهیونیستی و بیرون راندن از سرزمین مان فقط از طریق مقاومت فلسطینی است و گزینه مذاکرات شکستش را در طول ده‌ها سال گذشته ثابت کرده است.»

ابو سلمان المغنی رئیس شورای عالی امور عشایر در نوار غزه گفت: «باید از مقاومت مان حمایت کنیم و پشتیبان و سپر آن باشیم که از آن حمایت می‌کند و آرزوی‌های ما فقط با مقاومت محقق می‌شود زمانی که اسرائیل احساس کرد نوار غزه آتشی زیر پای آن است عقب نشینی کرد.»

خبرنگار گفت در چنین روزی، شانزده سال پیش نوار غزه آزاد شد و همچنان با محاصره دست و پنجه نرم می‌کند، اما سلاحش همچنان پابرجاست و مقاومتش روز به روز قوی‌تر می‌شود.


خبرنگار در پایان گفت وعده مقاومت برای آزادسازی اسیران با سالگرد عقب نشینی اشغالگران از نوار غزه همزمان شده است و اگر عقب نشینی نبود، وعده مقاومت نیز برای آزادسازی اسیران امکان پذیر نبود و مقاومت در حال انباشته کردن مبارزاتش است تا خورشید آزادی از دهانه‌های تفنگهایش طلوع کند.

کارشناسان می‌گویند رژیم صهیونیستی در حال حاضر با مشکلات امنیتی- سیاسی و اقتصادی روبه‌رو است. بحران مشروعیت در سرزمین‌های اشغالی به دنبال فساد مقامات صهیونیستی باعث شده است که حتی نهاد‌های اطلاعاتی غربی نیز نسبت به بقای این رژیم جعلی با دیده شک و تردید نگاه کنند.

در این مورد شواهد و مستنداتی وجود دارد که می‌تواند دلایل فروپاشی رژیم جنایتکار صهیونیستی را در دو دهه آینده به خوبی اثبات کند./۹۸۸/

ارسال نظرات