۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۸۹۳۷۶
طی مراسمی در سازمان اوقاف؛

مؤسسه فرهنگی موعود، وقف حضرت ولی عصر شد

مؤسسه فرهنگی موعود، وقف حضرت ولی عصر شد
موسسه فرهنگی موعود طی وقف نامه مفصلی سرانجام پس از ۲۷ سال فعالیت مستمر، طی مراسمی با حضور دکتر شفیعی سروستانی و حجت‌الاسلام خاموشی وقف حضرت ولی عصر (عج) شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، به گزارش حلقه وصل، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان در ابتدای نشستی که به همین مناسبت برگزار شد، گفت: مؤسسه فرهنگی موعود سالهاست در حوزه مهدویت و ترویج فرهنگ مهدویت فعالیت‌های فاخری داشته است و نشریات و کتبی که این موسسه تولید کرده یک گنجینه ارزشمند درزمینه ابعاد مختلف مهدویت محسوب می‌شود.
 
وی به فعالیت‌های رسانه‌ای مؤسسه موعود اشاره کرد و یادآور شد: مؤسسه موعود شاید جز اندک مؤسساتی است که منحصراً و مستقیماً در خصوص حضرت مهدی (عج) در حال فعالیت است. این مؤسسه دوره‌های آموزشی اثرگذاری را در دانشگاه‌ها برگزار کرده و کسانی که در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند خودشان منشاء اثر شده‌اند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین عادل افزود: تصمیم بر این شد که مؤسسه موعود وقف شود. وقف نامه‌ای در همین زمینه تنظیم شد که خواندنی است. موضوع این موقوفه حضرت ولیعصر (عج) هست که موضوع بسیار مهمی است. این وقف مهدوی در امسال که سالی مهدوی است و دو نیمه شعبان دارد بسیار مبارک است.
 
در ادامه این نشست آقای اسماعیل شفیعی سروستانی مدیر مؤسسه فرهنگی موعود عصر نیز ضمن ارائه تاریخچه‌ای از مؤسسه فرهنگی موعود عصر گفت: این مؤسسه سه عنوان نشریه و بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در زمینه مهدویت دارد.
 
وی مواردی همچون راه‌اندازی ۲۳۰ کانون فرهنگی مهدوی در دانشگاه‌ها، برگزاری بیش از یک هزار همایش و سخنرانی در دانشگاه‌ها، تولید ۱۴۰ عنوان لوح فشرده با موضوعات مرتبط با مهدویت، راه‌اندازی و به‌روزرسانی سایت‌های اینترنتی موعود به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی و تأسیس نخستین کتابخانه تخصصی در حوزه فرهنگ مهدوی با بیش ۱۸ هزار عنوان کتاب را از دیگر فعالیت‌های مهم این موسسه برشمرد و در ادامه سخنانش به تبیین مراحل مختلف تولید دایره المعارف مهدوی پرداخت.
 
 آقای شفیعی سروستانی همچنین تصریح کرد: از همان سال‌های اولیه تصمیم داشتیم که مؤسسه موعود به نام حضرت، ولی عصر (عج) وقف شود. مشورت‌های متعددی با کارشناسان و حقوق‌دانان انجام شد تا این‌که سند وقف مؤسسه آماده شد و با همراهی عزیزان سازمان اوقاف به ثبت رسید. تولیت موقوفه با صلاحدید عزیزان به عهده بنده است. هیأت امنا موسسه هم تعریف شده از جمله آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری قبول زحمت کردند که در این هیئت‌امنا حضور داشته باشند.
 
سپس حجت‌الاسلام والمسلین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این نشست در سخنانی گفت: حلول ماه صفر را تسلیت می‌گویم. ان شاءالله که ما جز یاران اباعبدالله محسوب شویم امثال آقای شفیعی که عمرشان را برای این کار گذاشتند جز موالیان ائمه محسوب می‌شوند.
 
وی با اشاره به آیاتی از سوره انبیا گوشزد کرد: به نظر می‌رسد سوره انبیا از آیه ۱۷ تا انتها حول محور یک موضوع است و آن انطباق نظام تشریع و تکوین و تبیین نظام تشریع است که جمیع انبیا را می‌شمارد و می‌رسد به وجود مقدس امام زمان «وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ» این مسئله بسیار مهمی است که ما در نظام خلقت آن‌گونه که خدا می‌خواهد حرکت کنیم نه آن‌گونه که خودمان فکر می‌کنیم البته خدا با عقلانیت و تدبیر مسیر بشر را تعیین می‌کند.
 
وی بنا بر روایات ائمه را کشتی نجات انسان‌ها برشمرد و افزود: خداوند در سوره طلاق می‌فرماید «.. رَسُولًا یَتْلُوا عَلَیْکُمْ آیاتِ اللَّهِ مُبَیِّناتٍ لِیُخْرِجَ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ». هیچ راهی جز جریان ائمه طاهرین نیست و دست یازیدن به حبل متین الهی راهی جز ائمه ندارد.
 
حجت الاسلام خاموشی ضمن قرائت آیه «وَمَنْ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ وَیَعْمَلْ صَالِحًا یُدْخِلْهُ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا أَبَدًا قَدْ أَحْسَنَ اللَّهُ لَهُ رِزْقًا» ادامه داد: نقشه راه این است. این یک مسیر دقیق و تعریف‌شده‌ای است. صراط مستقیم یکی بیشتر نیست ازلحاظ ریاضی هم بین دونقطه یک خط بیشتر رسم نمی‌شود.. مهدویت مهد تشیع و اسلام ولایی است. به خود می‌بالیم که چنین وقف معنایی ثبت‌شده و ان شا الله پرچم این مؤسسه از این هم بالاتر برود.
 

ارسال نظرات