۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۸۹۵۱۵

تقویت هم افزایی و تعامل میان مدارس حوزه علمیه قم

تقویت هم افزایی و تعامل میان مدارس حوزه علمیه قم
معاون امور مدارس حوزه علمیه قم گفت: هم افزایی و تعامل میان مدارس علمیه قم باید تقویت و بیش از پیش باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغرهمتیان در نشست صمیمی مدیران مدارس استان قم با آیت الله اعرافی که امروز در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، بر اهمیت و توجه به تعلیم و تربیت، اخلاق و تهذیب طلاب از سوی اساتید تأکید و نقش اساتید را به عنوان مربی تربیتی بسیار سنگین توصیف کرد.

معاون امور مدارس حوزه علمیه قم افزود: سنگینی این نقش از این لحاظ است که آموزش به دلیل نشر ویروس کرونا، وارد فضای مجازی شده و طلبه ها از محیط آموزشی و فضای درس و بحث و حجره نشینی دور هستند، لذا در این برهه با توجه به رعایت شیوه نامه های بهداشتی می توان رویارویی طلبه و استاد را به نوعی مدیریت کرد تا نقش تربیتی و تهذیبی طلاب بهتر شکل بگیرد.

وی بیان داشت: از دیگر سو دوری اساتید از طلاب و خطرات جدی فضای مجازی و برنامه های دشمن برای نفوذ روی افکار و ذهن جوانان، سبب شده، نقش اساتید نسبت  به گذشته سنگین تر شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: وقتی شرایط این گونه باشد، بالطبع اساتید هم باید نقش بیشتری در بحث امور تربیتی طلاب به عهده بگیرند و از این مقوله مهم غافل نباشند.

معاون امور مدارس حوزه علمیه قم، خطرات و آسیب های آموزش در فضای مجازی را بسیار جدی عنوان کرد و افزود: باید برای رفع این مقوله در دوران حضور طلاب در مدارس علمیه فکر جدی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان یکی از رسالت های مهم اساتید را توجه به آموزش طلاب در صورت بازگشایی مدارس علمیه و حضور طلاب دانست و بیان کرد: نقش اساتید در دوره پسا کرونا و حضور طلاب در مدرسه علمیه برای جبران افت تحصیلی، بسیار دشوار است و باید نسبت به این افت مراقبت های لازم هم صورت گیرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
هبه الله
Iran, Islamic Republic of
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
تهذیب طلاب مدارس افت کرده..
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
برخورد امور اداری مدارس با طلاب و اهتمام به اموز درسی آنها بیشر شود.
0
0