۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۸۹۵۷۳
تولیت مدرسه علمیه کنگاور:

تکیه و امید بستن به بیگانگان هیچ مشکلی را حل نمی کند

تکیه و امید بستن به بیگانگان هیچ مشکلی را حل نمی کند
کرمانشاه ـ آیت الله میریونسی گفت: دولت های گذشته در عمل نشان دادند که تکیه بر قدرت های خارجی هیچ گره ای از مشکلات کشور را باز نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله سیدعباس میریونسی صبح امروز در دیدار جمعی از اساتید حوزوی و طلاب شهرستان کنگاور در سخنانی اظهار داشت: در سال های اخیر بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی و به ویژه اشتغال باعث شده است که به نوعی در جامعه شاهد ناهنجاری هایی باشیم که بی شک در این میان بیشترین آسیب را از این وضعیت، خود مردم دیده اند.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور با اشاره به لزوم بازسازی ساختار کشور عنوان کرد: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی امروز در خیل بیکاران قرار دارند و مشکل حادتر اینکه وضعیت بازار کار در سال های اخیر به حدی نابسامان شده است که برای برون رفت از این وضعیت، دولت جدید نیازمند یک برنامه ریزی بسیار مدون و البته قابل اجرا دارد.

این عالم برجسته کرمانشاهی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: متاسفانه در دولت های قبلی بسیاری از بسترها و زیرساخت های موجود به علت سوءمدیریت ها دچار مشکلات ریشه ای شده اند و ترمیم این وضعیت زمانبر خواهد بود، بنابراین دولت منتخب باید در این راه هم از نیروهای متخصص و متعهد استفاده نماید و هم اینکه مسأله زمان را در نظر داشته باشد، زیرا فرصت برای بازسازی ساختارها در کشور به سرعت در حال از دست رفتن است.

آیت الله میریونسی اظهار داشت: مشکل حادتری که در سال های اخیر بر جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر فشارهای بی سابقه ای وارد کرده، بی ثباتی در بخش اقصاد و بازار بوده است، از بین رفتن نظارت ها در سال های آخر دولت دوازدهم عملا باعث گردید که اقتصاد از دست دولت خارج و به دست دلالان بیفتد و همین امر زمینه ساز تورم بی سابقه در کشور و در مقابل کاهش قدرت خرید اکثر اقشار جامعه گردید.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه دولت سیزدهم توانایی عبور از این چالش ها را دارد، گفت: دولت انقلابی آیت الله رئیسی و هیات دولت جدید وی می توانند با مدیریت صحیح و به دور از حاشیه هایی که مخالفان سیاسی ایجاد می کنند، برای وضعیت موجود راه حل های مناسب تعریف کنند.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نخستین و اصلی ترین کاری که به نظر می رسد در این روزها دولت منتخب باید انجام دهد، ترسیم یک برنامه کوتاه مدت برای کنترل وضعیت بازار و تورم است، تورمی که عملا بسیاری از حوزه های دیگر را به چالش کشانده است.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور ادامه داد: از سوی دیگر دولت سیزدهم باید برای 4 سال پیش روی هم از نظر بین المللی و هم از نظر داخلی برنامه ریزی های دقیق و کاملی داشته باشد، برنامه هایی که قابلیت اجرایی داشته باشند و بتوانند که مشکلات را به معنای واقعی حل کنند و تنها یک مُسکن موقتی نباشند.   

آیت الله میریونسی با اشاره به اهمیت تکیه به توان داخلی بیان داشت: دولت های گذشته در عمل نشان دادند که تکیه بر قدرت های خارجی هیچ گره ای از مشکلات کشور را باز نخواهد کرد و این مهم را رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به دولتمردان پیشین متذکر شدند، ولی بازهم متاسفانه این تذکرات مورد توجه قرار نگرفت و همین باعث شد که حس خودباوری تا حد قابل توجهی در کشور از بین برود که اکنون نیازمند بازسازی این مهم هستیم.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور در پایان سخنان خود سفرهای استانی رئیس جمهور منتخب به استان های کم برخوردار را یک حرکت جهادی عنوان داشت و خاطرنشان کرد: اولین مقصد سفرهای استانی آیت الله رئیسی استان خوزستان و سپس سپستان و بلوچستان بود، مناطقی که در بسیاری از مسایل دچار مشکلات زیرساختی و عدیده ای هستند و بی شک سفر وی به این دو استان می تواند زمینه تحولات مثبت در حوزه اقتصاد و صنعت آنها شود./1400/پ210/

ارسال نظرات