۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۸۹۴۴۲
امام جمعه موقت اسلام آبادغرب مطرح کرد؛

فضای مجازی؛ سلاح دشمنان علیه انقلاب و نسل جوان

فضای مجازی؛ سلاح دشمنان علیه انقلاب و نسل جوان
کرمانشاه ـ حجت الاسلام کرمی نیا گفت: فضای مجازی در صورتی که مدیریتی درست و تخصصی بر آن حاکم نباشد تبدیل به سلاح دشمنان علیه انقلاب و نسل جوان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام روح الله کرمی نیا امروز در دیدار جمعی از مدیران رسانه ای و فعالان عرصه فضای مجازی عنوان داشت: فضای مجازی را باید هم تهدید بدانیم و هم فرصت، بنابراین ورود و فعالیت در فضای مجازی باید بسیار با دقت و وسواس باشد.

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب گفت: موضوع دیگری که در بحث فضای مجازی با آن مواجه هستیم، فراگیری فضای مجازی است به گونه ای که بخش اعظمی از زمان افراد در فضای مجازی می گذرد که این امر می تواند در آینده صدمات و خسارت های روحی و روانی به دنبال داشته باشد.

مدیر سابق مدرسه علمیه حضرت امام خمینی(ره) شهرستان اسلام آبادغرب افزود: باید اذعان کرد علی رغم این همه نخبه و فرهیخته در کشور، در حوزه فضای مجازی آن گونه که شایسته است، عمل نکرده ایم و نگاه ما به این مقوله بسیار مهم جامعه، سطحی و زودگذر بوده است.

حجت الاسلام کرمی نیا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ماههای اخیر طرح صیانت از کابران فضای مجازی مطرح شد که همه دیدیم که بازگویی و مطرح شدن این طرح توسط برخی از افراد با چه برخوردهایی روبرو شد! امروز فضای مجازی نیازمند مدیریت است، اگر مدیریتی که اکنون در این فضا داریم را همچنان دنبال کنیم بی شک به بن بست خواهیم خورد.

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب گفت: مدیریت فضای مجازی بدان معنا نیست که یک کارگروه تشکیل دهیم و تقسیم کار شود و بعد از آن هر کسی به دنبال خود برود، مدیریت فضای مجازی مبحثی تخصصی می باشد که نیازمند نیروهای کارآمد، انقلابی و متخصس است و جایی برای افراد منفعل و... در این زمینه نیست.

حجت الاسلام کرمی نیا با تأکید بر اینکه فضای مجازی اکنون سلاح دشمنان علیه انقلاب اسلامی و نسل جوان است، گفت: تجربه 4 دهه انقلاب اسلامی به ما نشان داده است که هر حوزه ای را که رها کنیم، سریعا دشمن خود را در آنجا مستقر می کند، اکنون نیز به عینه شاهد وضعیت منفعل فضای مجازی در کشور هستیم که این خود فرصت سازی برای دشمنان است.

این استاد حوزه علمیه افزود: از سوی دیگر برخی از افراد فضای مجازی را تنها به دیده تهدید می بینند که این اشتباه بزرگی است، فضای مجازی زمانی تهدید است که مدیریتی برآن نباشد، ولی زمانی که بتوانیم مدیریت آن را به صورت منسجم و واقعی در دست بگیریم، آن زمان این فضا برای ما به یک فرصت بی بدیل تبدیل خواهد شد و خود فضای مجازی به سلاح ما علیه دشمنان انقلاب تبدیل خواهد شد.

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: در آستانه بازگشایی مراکز آموزشی در کشور همانند دانشگاه ها، حوزه های علمیه، مدارس و... هستیم و میزان استفاده از فضای مجازی افزایش چشمگیری پیدا می کند، بنابراین شایسته است که مباحث مدیریت در این باره را وارد فاز اجرایی کنیم./1400/پ210/

ارسال نظرات