۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۸۹۲۷۵
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه:

طرح صیانت از کاربران فضای مجازی قدرت نفوذ را از دشمنان سلب می کند

طرح صیانت از کاربران فضای مجازی قدرت نفوذ را از دشمنان سلب می کند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاضلی با اشاره به اینکه طرح صیانت، قدرت نفوذ را از دشمنان سلب می کند، گفت: باید تهدیدات فضای مجازی را در تمام  بخش ها به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حجت الله فاضلی امروز در جلسه هم اندیشی روحانیون اهل تشیع و اهل سنت شهرستان جوانرود که با محوریت آسیب شناسایی فضای مجازی برگزار شد، در سخنانی بیان داشت: فضای مجازی همانند یک شمشیر دو لبه است که هم می تواند آسیب برساند و هم می تواند نقش مفیدی برای ما داشته باشد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: باید نسبت به شناسایی فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی در جامعه نهایت تلاش و دقت را داشته باشیم، زیرا باید اذعان کرد که نفوذ فضای مجازی در جامعه بسیار گسترش پیدا کرده است.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه بیان داشت: نباید اینگونه پنداشت که فضای مجازی تنها مکانی برای ابراز عقاید است، بلکه فضای مجازی مکانی بسیار وسیع و گسترده است که از حالت تئوری به عمل رسیده و همین امر باعث ایجاد حساسیت روزافزون این محیط شده است.

حجت الاسلام فاضلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تدبیری که در بحث فضای مجازی دارند در این باره می فرمایند که فضای مجازی می‌بایست به نفع ارزش‌های ملت و جامعه اسلامی مدیریت شود و همه به صورت آتش به اختیار برای نیل به این مهم تلاش نمایند، که این کلام رهبری باید نصب العین همه ما باشد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه با اشاره به ضرورت برگزاری چنین نشست هایی به صورت منظم، گفت: باید تلاش کنیم که چنین نشست های مفید و ارزشمندی به صورت منظم و سازمان یافته برگزار شود و از سوی دیگر تلاش کنیم که ارزش های دینی و مذهبی را در فضای مجازی تسری و توسعه دهیم.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه افزود: باید تهدیدات فضای مجازی را در تمام حوزه ها و بخش ها به فرصت تبدیل کنیم، باید از این ظرفیت برای ارتقا ارزش های دینی و فرهنگی بهره ببریم و از سوی دیگر در فضای مجازی می توان با مدیریت جهادی توطئه های سیاسی، دینی و اعتقادی دشمنان انقلاب را به راحتی خنثی کنیم، بنابراین برای رسیدن به این مهم نیازمند تقویت سواد رسانه ای هستیم.

حجت الاسلام فاضلی اظهار داشت: بدون شک اگر بتوانیم که نیروهای جوان و آموزش دیده در فضای مجازی داشته باشیم می توان ارزش های اسلامی و دینی را در سریعترین زمان ممکن در فضای مجازی توسعه و نشر دهیم و این کار از یک سو باعث در امان بودن ارزش های معنوی از توطئه های دشمنان است و از سوی دیگر این کار به توسعه مبانی اسلام ناب محمدی کمک شایانی خواهد داشت.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث فضای مجازی فرمودند که این فضا در کشور به حال خود رها شده است، بنابراین باید طرح صیانت از کاربران فضای مجازی پیگیری شود زیرا این مهم از دغدغه های معظم له می باشد و در صورت عملی شدن این قانون بخش اعظمی از قدرت نفوذ دشمنان را از بین خواهیم برد./1400/پ210/

ارسال نظرات