۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۸۹۱۳۳
با حضور آیت الله علما؛

مرکز تخصصی کلام و تفسیر در کرمانشاه راه اندازی شد

مرکز تخصصی کلام و تفسیر در کرمانشاه راه اندازی شد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام صلاحی گفت: مرکز تخصصی کلام و تفسیر برای استفاده علمی و معرفتی روحانیون و طلاب شعیه و سنی در کرمانشاه راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مرکز تخصصی کلام و تفسیر پنج شنبه هفته گذشته به صورت رسمی با حضور آیت الله مصطفی علما، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین صادق ایرانی، مدیر حوزه علمیه کرمانشاه و دیگر معاونین و اساتید حوزوی افتتاح شد.

حجت الاسلام حسین صلاحی، معاون آموزش حوزه علمیه استان کرمانشاه با تأیید این خبر امروز در گفت وگو با خبرنگاران عنوان کرد: پنجشنبه هفته گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیر حوزه علمیه کرمانشاه و ... مرکز تخصصی کلام و تفسیر به صورت رسمی افتتاح گردید و کار خود را رسما شروع کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این مرکز تخصصی برای دسترسی آسان طلاب و محققان در کنار مدرسه علمیه حضرت امام خمینی(ره) شهر کرمانشاه راه اندازی شده است.

حجت الاسلام صلاحی با اشاره به اینکه استفاده از امکانات مرکز تخصصی کلام و تفسیر برای همه روحانیون و طلاب اهل تشیع و اهل سنت راه اندازی شده است، افزود: طلاب و روحانیون و علمای اهل سنت و اهل تشیع می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی از این مرکز تخصصی استفاده نمایند و تمام امکانات در خدمت این عزیزان می باشد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به هدف اصلی از ایجاد این مرکز اشاره داشت و بیان کرد: استان کرمانشاه به علت تعدد فرق مذهبی از یک سو و نیز نزدیکی به مرز و قرابت با نحله های دینی نیازمند داشتن چنین مرکز تخصصی بود، لذا با راه اندازی مرکز تخصصی کلام و تفسیر در این استان عملا طلاب و مبلغین دینی برای مقابله با هجمه های دینی و فرهنگی دشمنان علیه دین اسلام با مبانی اصلی این دین رحمانی به ویژه مذهب حقه شیعه آشنا خواهند شد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: مدیریت چنین مراکزی در کشور از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم به 3 روش انجام می شود.

حجت الاسلام صلاحی تصریح کرد: این مراکز تخصصی به سه روش نمایندگی، شعبه و دوره مدیریت می شوند که مرکز تخصصی کلام و تفسیر استان کرمانشاه که هفته گذشته افتتاح گردید، به صورت دوره تخصصی برگزار می شود و به صورت مستقیم زیر نظر قم و با حضور اساتید مجرب اعزامی از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه اداره می گردد.

معاون آموزش حوزه علمیه کرمانشاه گفت: اکنون حاضرین در این دوره ها در دو سطح 2(کارشناسی) و 3(کارشناسی ارشد) در حال تحصیل هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با برنامه ریزی های صورت گرفته بناست از دی ماه و بهمن ماه امسال که همزمان با آغاز ترم دوم حوزه های علمیه می باشد، دوره تخصصی سطح 3 مشاوره در همین مرکز راه اندازی شود./1400/پ210/

ارسال نظرات