۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۸۹۵۹۰

آغاز درس فقه معاصر آیت الله محسن فقیهی

آغاز درس فقه معاصر آیت الله محسن فقیهی
درس خارج فقه حضرت آیت الله فقیهی در سال تحصیلی جدید با موضوع «فقه پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی» برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، رسالت علم فقه، تبیین حکم در موضوعات مختلف مورد نیاز مکلفین است و این مهم در قرون گذشته به دست فقهای بزرگ انجام شده است، با گسترش موضوعات و پیدا شدن مسائل جدید، زمینه برای ورود فقه بیش از گذشته ایجاد شده است. مخصوصا با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و روی کارآمدن فقها در رأس حکومت، بسیاری از نیازهای جدید مطرح شده که تا پیش از آن اصلا جایگاهی نداشته اند، در این شرایط، یکی از رسالت های عالمان دینی، ورود به عرصه فقه معاصر و پرداختن به موضوعات مورد نیاز جامعه و حکومت است تا بدین وسیله، زمینه موفقیت بیش از پیش حکومت را در عرصه اجرای قوانین اسلامی فراهم کنند.

به همین جهت، درس خارج فقه حضرت آیت الله فقیهی در سال تحصیلی جدید با موضوع «فقه پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی» برگزار خواهد شد، در این درس به جوانب مختلف مسأله مانند ضرورت پیشگیری از جرم در اسلام و نحوه ورود شارع به این عرصه، مبانی فقهی پیشگیری از جرم (دفع منکر، حسم ماده فساد، ارشاد جاهل، قاعده اهم و مهم و...)، راهکارهای پیشگیری از جرم و بررسی فقهی برخی مصادیق پیشگیری مانند نصب دوربین، استراق سمع و... پرداخته خواهد شد.

درس معظم له از روز شنبه 20 شهریور ماه ساعت 10 صبح به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. جهت دریافت لینک ورود به درس و سایر جزئیات به سایت موسسه دارالثقلین امام عصر به آدرس http://darolsaqalain.ir/ مراجعه شود.

ارسال نظرات