۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۸۹۶۰۲

دور دنیا در 127 روز

دور دنیا در 127 روز
ناوگروه 75 با انجام ماموریت در آب‌ های اقیانوس اطلس تا عمق استراتژیک غربی‌ها را در‌نوردید

به گزارش خبرگزاری رسا، ماموریت دریایی ناوگروه 75 نیروی دریایی ارتش به پایان رسید و این حضور قدرتمند باعث شگفتی بسیاری از تحلیلگران نظامی شد. این ناوگروه پس از پیمودن 24هزار و 860 مایل دریایی معادل 44 هزار کیلومتر و گذشت 127 روز و شرکت در رژه دریایی سالروز تاسیس نیروی دریایی روسیه در بندر ‌‌سنت‌پترزبورگ، ۱۸ شهریور به آب های سرزمینی بازگشت.

این ماموریت در عین حالی که پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان داد حرکتی در جهت خنثی کردن پروژه ایران‌ هراسی بود که بارها از سوی دستگاه‌های تبلیغاتی غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع عربی تکرار می شد.

دور دنیا در 127 روز (+اینفوگرافیک)

دریانوردان دریادل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش بزرگ نشان دادند از توانایی و مهارت بالایی در دیانوردی طولانی اقیانوسی برخوردارند و حتی توان بالایی برای تطبیق پرسنل با شرایط نامساعد جوی در اقلیم دریایی دارند.

از سویی دیگر این مانور قدرتمند بیانگر این حقیقت بود که نیروی دریایی توانمند خوداتکا و خودکفاست و می تواند در اوج تحریم‌ها با بهره گیری از هوش و استعداد نیروی جوان و متخصص داخلی و بهره گیری از آخرین علوم و فناوری دریایی با عبور از تنگه‌ها و آبراه‌ها و ارزیابی دقیق از توان رزمی در جهت گسترش استقرار نیروهای فرامنطقه ای بکوشد.

شاید یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این رزمایش حساس و خطیر این بود که حیاط خلوت آمریکا در اقیانوس اطلس، حیاط خلوت ناتو در دریای بالتیک و حیاط خلوت رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه و شمال دریای سرخ به‌دست سفید جامگان نیروی دریایی شکسته شد.

دور دنیا در 127 روز (+اینفوگرافیک)

شناسایی بصری و مثبت ۱۱۵ واحد شناور و پروازی نظامی، رهگیری شنود راداری (الینت) ۴۲۰ مورد واحد شناور پروازی یا ساحل نظامی، رهگیری و شنود مخابراتی (کامینت)۴۳۴ مورد واحد شناور، پروازی یا ساحلی، رهگیری و شنود ۳۴۸۲ مورد پروازی، مانیتورینگ بصری، راداری و رادیویی ۱۱۰۰ فروند کشتی تجاری، نفتکش غیر نظامی عبوری و اعلام آمادگی همکاری در صورت درخواست آنان و اجرای ۹۱۲ ساعت آموزش رسته ای در راستای ارتقای توان رزمی از مهم‌ترین فعالیت های صورت گرفته در این ماموریت دریایی بود.

بر روی عکس زیر کلیک کنید:

 

دور دنیا در 127 روز (+اینفوگرافیک)

 

گروه سیاسی روزنامه جام جم

ارسال نظرات