۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۸۹۶۵۲
آیت الله دری نجف آبادی:

آموزه‌های معنوی محوریت نظام آموزشی کشور باشد

آموزه‌های معنوی محوریت نظام آموزشی کشور باشد
مرکزی - امام جمعه اراک گفت: اشاعه و تعمیق آموزه‌های معنوی و اخلاقی و انگیزه‌های الهی در کنار علم و دانش باید ملاک نظام آموزشی کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مرکزی، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز سه‌شنبه در آئین بازدید از مدارس المهدی اراک، افزود: اگرچه علم و دانش در مدارس و دانشگاه‌ها اولویت اصلی محسوب می‌شوند اما، این مهم بدون توجه به اخلاق، تقوا و انگیزه‌های دینی و معنوی ارزشی ندارد و تمامی این مسایل باید در کنار یکدیگر در جامعه گسترش یابند.

وی ادامه داد: اگر معلم یا استادی مهارت‌های علمی و پژوهشی بالایی داشته باشد اما، از ویژگی‌های اخلاقی و انگیزه‌های الهی برخوردار نباشد نمی تواند رسالت خود را به درستی انجام دهد، بنابراین نظام آموزشی کشور باید برای اشاعه این مهم در سال تحصیلی جاری برنامه‌ریزی کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با یادآوری رسالت‌هایی که در جامعه امروز بر عهده استادان و معلمان است، اظهار داشت: دلسوزی، خوش‌خلقی، صداقت، وظیفه‌شناسی و مسئولیت‌پذیری از مصادیق اخلاق حرفه‌ای است که باید مورد توجه معلمان و اساتید دانشگاه‌ها قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: اگر تعلیم و تربیت سرلوحه امور وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد باروری ظرفیت‌ها در راستای توسعه کشور مهیا می‌شود.

وی ادامه داد: برای رسیدن به جامعه‌ ایده‌آل، پیشرفته و پویا که در آن انسان‌ها صاحب حق و حرمت باشند، تقوا و اخلاق باید چاشنی نظام آموزشی کشور قرار گیرد.

ارسال نظرات