۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۸۹۶۹۸
حجت الاسلام صفری در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

واردات واکسن؛ دیپلماسی عزت و اقتدار/ پیگیری عدم واردات در قالب ترک فعل

واردات واکسن؛ دیپلماسی عزت و اقتدار/ پیگیری عدم واردات در قالب ترک فعل
نایب رییس کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: باید موضوع عدم واردات واکسن کرونا در دولت قبل در قالب پرونده ترک فعل در قوه قضاییه مورد پیگیری قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محمد صفری ملک میان نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به افزایش موج واردات و تزریق واکسن کرونا در دولت سیزدهم، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نخستین اولویت کاری دولت را سلامت مردم و مقابله با بیماری کرونا قرار دادند.

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه رییس جمهور و هیأت دولت سیزدهم تمام همت خود را در جهت تأمین واکسن مورد نیاز کشور قرار دادند، افزود: آیت الله رئیسی با تماس با رؤسای کشورهای دیگر، توانست موج واردات واکسن کرونا را به کشور افزایش دهد.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی مجلس بیان کرد: متأسفانه دولت دوازدهم بر این عقیده بود که به علت نپیوستن به معاهده FATF نخواهیم توانست که واکسن کرونا را به داخل کشور وارد کنیم، در حالی که دولت آیت الله رئیسی خلاف این امر را ثابت کرد.

حجت الاسلام صفری اظهار کرد: آقای روحانی و هیأت دولت دوازدهم یا نمی خواستند تمام همت خود را در واردات واکسن کرونا بگذارند تا اینکه صدای مردم همانند اوضاع نامطلوب معیشتی بلند شود، یا اینکه آنها توان اجرایی این کار را نداشتند.

وی با بیان اینکه دولت قبل نخواستند یا اینکه نتوانستند واردات واکسن کرونا را افزایش دهند، افزود: باید موضوع عدم واردات واکسن کرونا در دولت قبل در قالب ترک فعل رییس جمهور در قوه قضاییه مورد پیگیری قرار گیرد.

حجت الاسلام صفری افزایش چشمگیر واردات واکسن در دولت سیزدهم را نشان دهنده دیپلماسی عزت و اقتدار کشور دانست و گفت: قدم مناسبی در جهت مبارزه با بیماری کرونا در دولت آیت الله رئیسی برداشته شده است.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی مجلس ابراز داشت: امیدوارم در عرصه های مختلف این گونه تعاملات با کشورهای جهان برقرار شود تا اینکه مشکلات و معضلات کشور برطرف شود.

وی با اشاره به رسیدگی و بررسی پرونده ترک فعل مسؤولان در مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده‌ای از ترک فعل‌های دولت روحانی در کمیسیون حقوقی و قضایی مطرح و تدوین شده و این مسأله به زودی به قوه قضاییه ارجاع داده خواهد شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
باید مخالفان واکسن ملی را متقاعد کرد.
0
0