۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۸۹۷۵۳

اعلام حالت فوق‌العاده در سراسر جنوب یمن

اعلام حالت فوق‌العاده در سراسر جنوب یمن
به دنبال اعتراضات گسترده مردم جنوب یمن به اوضاع معیشتی و عملکرد ضعیف دولت مستعفی در خدمات‌رسانی، در مناطق جنوبی این کشور، حالت فوق العاده اعلام شده است.

به گزرش خبرگزاری رسا، «عیدروس الزبیدی» رئیس شورای انتقالی جنوب یمن که تحت حمایت امارات قرار دارد، روز چهارشنبه در همه استان‌های جنوبی یمن اعلام وضعیت فوق العاده کرد.

وی در پیامی به مردم جنوب یمن دلیل اعلام وضعیت فوق العاده را مقابله با پیشروی‌ «حوثی‌ها» (انصارالله) اعلام کرد و گفت که از شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب یمن خواست تا به شدت با کسانی که به ناامنی و بی‌ثباتی در مناطق جنوبی دامن می‌زنند، مقابله کنند.

به گزارش الجنوب‌پست، الزبیدی از شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب یمن (تحت حمایت امارات) به عنوان «نیروهای مسلح قهرمان» یاد کرد و از آنها خواست تا در حالت آماده‌باش کامل قرار بگیرند و برای هرگونه مقابله با نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی مستقر در صنعاء آماده باشند.

این پیام هشدارآمیز رئیس شورای انتقالی جنوب یمن علیه صنعاء در حالی چهارشنبه شب از شبکه تلویزیونی عدن پخش شده که مناطق مختلف جنوب یمن طی دو روز گذشته صحنه اعتراضات مردمی است.

مردمان جنوب یمن طی 48 ساعت گذشته همواره به وضعیت معیشتی و اقتصادی اعتراض کرده و خواستار ارتقای سطح خدمات‌رسانی دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی شده‌اند.

همزمان با برگزاری این تظاهرات گسترده، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن (مستقر در صنعاء) موفق شدند آخرین پایگاه مزدوران وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن در استان «البیضاء» را به کنترل خود در بیاورند.

رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دیروز بر مرکز منطقه «الصومعه» آخرین پایگاه مزدوران «عبدربه منصور هادی» و تروریست‌های القاعده در استان البیضاء مسلط شدند.

نیروهای یمنی اواخر مردادماه با انجام عملیات گسترده نظامی بخش‌های وسیعی از استان البیضاء را آزاد کردند.

در این عملیات بیش از 250 نفر از عناصر تکفیری کشته، زخمی و یا اسیر شدند، همچنین 12 پایگاه و مقر آنها در این عملیات نظامی منهدم شد.

انتهای پیام

منبع: تسنیم
ارسال نظرات