۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۶۸۹۸۹۸
دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق:

عامل حمله اخیر به حشدالشعبی مشخص شد

عامل حمله اخیر به حشدالشعبی مشخص شد
قیس الخزعلی درباره حملات اخیر علیه مواضع نیروهای الحشد الشعبی در مرزهای عراق و سوریه اعلام کرد که آمریکا یا صهیونیست‌ها عامل حمله اخیر هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق افزود: انکار حملات از سوی آمریکایی‌ها، مسئولیت را از آنها در این زمینه سلب نمی‌کند زیرا در عمل، مسئولیت حریم هوایی عراق با آنها است و اگر آنها در این حمله دست نداشته‌اند، کار دشمن صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه هواپیماهای اسرائیلی بدون موافقت آمریکایی‌ها نمی‌توانند مواضع نیروهای نظامی عراقی را هدف قرار دهند، از سکوت دولت عراق در این خصوص انتقاد کرد.

الخزعلی همچنین بی عملی دولت عراق در خصوص خرید سامانه دفاع هوایی برای جلوگیری از تجاوزهای مکرر علیه عراق را امری غیر قابل توجیه دانست.

شامگاه سه شنبه گذشته یک حمله دیگر به نقطه مرزی عراق با سوریه در القائم (البوکمال) -جایی که چند ماه پیش چهار مرزبان عراقی توسط نیروهای آمریکایی کشته شدند- با شلیک چهار فروند موشک انجام شد؛ اما آمریکایی‌ها ادعا کردند این اقدام اخیر، کار آنها نیست.

وین ماروتو، سخنگوی ائتلاف آمریکایی در عراق در واکنش به حمله اخیر در توییتی نوشت: «بمباران نوار مرزی عراق و سوریه به ما ارتباطی ندارد» موضوعی که برخی کانال‌های تلگرامی وابسته به گروه‌های مقاومت آن را «ناشی از ترس واکنش جناح‌های مقاومت عراق» عنوان کردند.در این حمله، سه دستگاه خودرو و یک دوربین حرارتی که از آن برای مراقبت از نوار مرزی و جلوگیری از نفوذ تروریست‌های داعش به عراق استفاده می‌شد تخریب شد.

منابع خبری نزدیک به گروه‌های مقاومت عراقی اعلام کردند این حمله به وسیله شلیک چهار موشک از جنگنده‌های اف ۱۵ آمریکایی و نیز یک پهپاد انجام شده است./۹۸۸/

ارسال نظرات