۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۸۹۹۰۰
شیخ الازهر در دیدار الحلبوسی:

علمای عراق در خدمت به علوم دینی تلاش زیادی داشته اند

علمای عراق در خدمت به علوم دینی تلاش زیادی داشته اند
محمد الحلبوسی رئیس مجلس نمایندگان عراق در سفر خود به مصر با احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، محمد الحلبوسی رئیس مجلس نمایندگان عراق در رأس هیئتی در سفر خود به مصر با احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کرد.

شیخ الطیب از هیئت عراقی استقبال کرد و گفت: الازهر، طلاب و شیوخ آن ارتباط مستحکمی با عراق دارند و این ارتباط برادری، عربیت، اسلامی و علمی است.

علمای عراق در خدمت به علوم دینی تلاش زیادی داشته اند

وی افزود: علمای عراق با تلاش های علمی و خدماتی که در خدمت به علوم دینی و زبان عربی داشته اند، در برنامه درسی و سخنان ما جریان دارند.

شیخ الازهر با بیان اینکه منتظر سفر به عراق و مشتاق دیدن کشوری است که مدت زیادی به شیوخ و علما و تلاش های آن در خدمت به علم تبلیغ فکر می کند، گفت: به دنبال این هستم که در سفر به عراق با تمامی طوایف ملت عراق دیدار و از آثار تاریخی آن بازدید کند.

وی تأکید کرد: وحدت امت و همبستگی میان آن، از اهداف اسلام است و ما برای رسیدن به امنیت، استقرار و آرامش، راهی جزء این نداریم.

سفر شیخ الازهر پیام قدرتمندی برای وحدت ملت های عربی و اسلامی است

الحلبوسی در این دیدار با بیان اینکه تمامی طوایف عراق در انتظار سفر شیخ الازهر به این کشور هستند، افزود: استان های عراق، علما و آثار تاریخی عراق آماده این سفر مهم هستند و این سفر پیام قدرتمندی برای وحدت ملت عراق و ملت های عربی و اسلامی به شمار می رود.

مشکلات منطقه نیازمند برقراری فرهنگ گفتگو و وحدت ملت ها است

رئیس مجلس عراق اشاره کرد: مشکلات منطقه نیازمند برقراری فرهنگ گفتگو و وحدت ملت ها و اعتلای ارزش های دینی برای حاکمیت گذشت، برادری و استقرار وطن است.

وی ادامه داد: عراق روی سفر شیخ الازهر حساب باز کرده است و این یک سفر تاریخی برای حمایت از روابط برادرانه میان قاهره و بغداد خواهد بود./۹۸۸/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
یا نور
Iran, Islamic Republic of
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
این گونه سفرها کاش از سوی ایران و علمای قم هم انجام میشد.
0
0