۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۹۰۰۰۸
احمدی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

عضویت در سازمان همکاری شانگهای نتیجه دیپلماسی فعال و قوی دولت

عضویت در سازمان همکاری شانگهای نتیجه دیپلماسی فعال و قوی دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ورود ایران به سازمان همکاری شانگهای، تمام اتهام هایی که اروپایی ها به ایران نسبت داده بودند، نقش برآب کرد.

محمود احمدی بیغش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین دستاوردهای عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای پرداخت و گفت: وجود کشور ایران در سازمان همکاری شانگهای در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و روابط بین الملل ارزشمند و حائز اهمیت است.

احمدی با بیان اینکه نظام اسلامی ایران در شدیدترین تحریم های سیاسی اقتصادی قرار دارد، اظهار کرد: اروپایی ها و هم پیمانان آنها در منطقه، به لحاظ تبعیت از آمریکا ارتباط نا عادلانه ای با ایران دارند و متأسفانه در مذاکرات به صوت یک جانبه وارد می شوند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای نصف جهان را تشکیل می دهند، افزود: عضویت دائمی کشور ایران در سازمان همکاری شانگهای دستاورد بزرگی برای کشور است که بسیاری از تحریم های غربی را بی اثر خواهد کرد.

احمدی با بیان اینکه کشور ایران تأمین کننده اصلی انرژی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای است، گفت: از لحاظ اقتصادی، با عضویت ایران در این سازمان، بازار پررونقی برای صادرات به دست آمده است.

عضویت در سازمان همکاری شانگهای ایران را با دست بالا و قدرت برتر در مذاکره با غرب وارد می کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز داشت: ایران می تواند واردات خود را به جای کشورهای غربی که هر روز رفتار ناپسندی با ایران دارند، از طریق کشورهای شرقی عضو سازمان شانگهای انجام دهد.

وی با بیان اینکه امروز ایران دارای دیپلماسی قوی و فعال است، گفت: امروز ایران با رابطه با کشورهای قدرتمند شرقی به طور قطع می تواند فتنه های غربی را خنثی کند.

احمدی با بیان اینکه سطح ارزشمندی ایران در روابط بین الملل بالا رفته، افزود: در حال حاضر نظام اسلامی ایران به عنوان کشور منزوی و تنها در جهان شناخته نمی شود و همچنین ایران با دست بالا و قدرت برتر در مذاکره با غربی ها و جوامع بشری وارد خواهد شد.

وی با بیان اینکه برجام سرابی بیش نبوده، اظهار کرد: اصلاح طلبان و غربگرایان که به مذاکرات برجام امید بسته بودند یا واقعا نمی فهمیدند یا اینکه خود را به جهل و نادانی زده بودند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: امروز همگان به این امر واقف هستند که برجام سرابی بوده و هیچ منافعی برای مردم ایران در بر نداشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در این برهه که برجام بی اثر شده، عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای نشان دهنده دیپلماسی فعال و قوی دولت سیزدهم است.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ورود ایران به سازمان همکاری شانگهای، تمام اتهام هایی که اروپایی ها و غربی ها به نظام اسلامی درباره عدم تعهد ایران به مذاکرات و برهم زدن قواعد بین المللی نسبت داده بودند، نقش برآب کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
نمونه کار جهادی در عرصه بین المللی نظام
0
0