۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۶۹۰۰۳۵

طرح رتبه بندی معلمان؛ طرحی خوب اما بدون منابع!

طرح رتبه بندی معلمان؛ طرحی خوب اما بدون منابع!
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اجرای رتبه‌بندی متناظر با ۸۰ درصد حقوق اعضای هیئت علمی به بودجه ۱۷۰ هزار میلیارد تومانی نیاز دارد و قابل اجرا نیست چرا که کل بودجه آموزش و پرورش حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است!

«مهرداد ویس‌کرمی» در گفت‌وگویی درباره سرانجام لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: مدت‌هاست لایحه رتبه‌بندی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و کمیسیون به این نتیجه رسید که حقوق معلمان برمبنای 80 درصد حقوق اساتید دانشگاه باشد.

وی افزود: وقتی این موضوع برای بررسی کارشناسی رفت، هیئت دولت اعلام کرد 200 هزار میلیارد تومان و مجلس نیز اعلام کرد 170 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در حالی که کل بودجه آموزش و پرورش حدود 110 هزار میلیارد تومان است و این رقم 1.5 تا دو برابر کل بودجه آموزش و پرورش است!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در آخرین جلسه کمیسیون، درباره رتبه‌بندی بحث و عنوان شد اگر این‌گونه تصویب شود اصل 75 می‌شود و چون برای دولت بار مالی دارد، شورای نگهبان آن را رد می‌کند.

ویس‌کرمی ادامه داد: در جلسه اخیر کمیسیون آموزش مجلس، دو ساعت بحث و تبادل نظر شد و نهایتاً پیشنهاد دیگر این بود که حقوق فرهنگیان 1.5 برابر و حدود 50 درصد از حقوق سایر کارکنان دولت افزایش پیدا کند که این مورد موافقت قرار نگرفت.

وی بیان کرد: صحبت فرهنگیان این است که میزان رقم مورد محاسبه برای اجرای رتبه‌بندی، اغراق‌آمیز است و قرار شد مشخص شود این رقم بر چه اساسی مطرح شده و فرمول آن چگونه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد: بعد از تعطیلات دو هفته‌ای مجلس و از 11 مهر به بعد، رتبه‌بندی طی رایزنی با دولت و مجلس، پیگیری و اگر پیشنهادات کارگشایی وجود داشته باشد، بررسی می‌شود.

وی متذکر شد: اجرای رتبه‌بندی متناظر با 80 درصد حقوق اعضای هیئت علمی قابل اجرا نیست از سوی دیگر سازمان برنامه و بودجه می‌گوید بند بودجه که بر اساس آن می‌خواهید اعتبار رتبه‌بندی را تامین کنید در سال گذشته 2 درصد محقق شده است و 20 دستگاه دیگر نیز از آن سهم داشتند بنابراین تصمیم بر آن شد تا عجله نشود چون اگر طرح ناپخته تهیه و به شورای نگهبان ارسال شود اصل 75 شده و کلا از دور خارج می‌شود.
+++
به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  در  این  زمینه  لازم  است  دیدگان و نظرات معلمان  گرامی را نیز جویا شد، فرهنگی  گرامی  لطفا  نظر  خود  را  در  قسمت  نظرات  جهت  مشاهده  عمومی  درج  نمایید.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
احمدصادقی
Iran, Islamic Republic of
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
سلام خدمت شما
اگر الان در خوشبینانه ترین حالت به هر معلم اندازه حقوقش افزایش حقوق داشته باشیم رتبه 5 ها 20 تمن و بدون رتبه 8 تمن حقوف میگیرن با بودجه 105 هزار میلیاردی رتیه 5 ها 10 و بدون رتبه ها 4 می گیرن من نمی دونم دوستان مترشون چی هست و این 200 هزار میلیارد رو از کجا اوردن با 200 هزار میلیارد معلم رتبه 5 نزدیک 30 میلیون و معلم بدون رتبه 12 می تونن پول بدن این که نشد هست از شما خواهش می کنم پیگیر باشید تا ما بفهمیم 200 هزار میلیارد از کجا اومده
0
0
الیانوف
Iran, Islamic Republic of
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸
انتقاد...
0
0
افشین موسائی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۱
فرهنگیان از فقر و فرق در پرداخت بین دستگاه ها خسته شدهاند معلم اصلی ترین ستون آموزش و توسعه پایدار کشور است که متاسفانه کثرت ایشان به جای اینکه نگاه سبستم به ایشان نگاهی ترجیحی و مهم باشد به این قشر کم اهمیت است معلمان اشتباه کردند که تا کنون در دور افتاده ترین مناطق کشور با هزینه شخصی و بدون امکانات حاضر شده و فرزندان وطن را آموزش دادند اگر دولت برای فرزندان ایران ارزش قائل است باید نگاه به معلم تغییر کند
0
0