۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۹۰۰۵۸
آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد؛

آرمان گرایی واقع گرایانه راه تعالی کشور/ حمایت از جوانان انقلابی، وظیفه روحانیت

آرمان گرایی واقع گرایانه راه تعالی کشور/ حمایت از جوانان انقلابی، وظیفه روحانیت
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آرمان گرایی واقع گرایانه را تنها راه دست یابی به موفقیت در راه رشد و تعالی کشور و حصول آرمان‌های انقلاب دانست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار جمعی از دانشجویان، به لزوم آرمان گرایی واقع گرایانه اشاره کرد و آن را تنها راه دست یابی به موفقیت در راه رشد و تعالی کشور و حصول آرمان‌های انقلاب، ارزیابی کرد و حمایت و پشتیبانی از جوانان انقلابی را از وظایف روحانیت دانست.

آیت الله حسینی بوشهری ضمن تسلیت ایام حزن اهل بیت(ع) به لزوم تشکیل جلساتی برای انتقال مطالبات و دغدغه‌های دانشجویان تأکید کرد و افزود: پیگیری مطالبات و دغدغه‌هایی که از سمت شما مطرح شد در دستور کار بنده قرار خواهد گرفت.

وی به آرمان گرایی واقع بینانه در سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: دانشجو باید آرمان گرا و واقع نگر باشد تا نقاط و افق‌های دور را مد نظر قرار داده و در نتیجه آن بتواند به موفقیت دست یابد و کشور را در مسیر پیشرفت قراردهد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه ضمن اشاره به شعار وحدت حوزه دانشگاه، خاطر نشان کرد: اگر شعار وحدت حوزه و دانشگاه کاملتر شکل می‌گرفت و عملیاتی تر می‌شد، بدنه حوزه و دانشگاه هر دو در تحقق یک هدف، یعنی رشد و تعالی کشور مؤثرتر بودند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بر لزوم حمایت و پشتیبانی روحانیت از نسل جوانی که در خط مقدم حفاظت از آرمان‌های انقلاب و تعالی کشور در حال تلاش هستند، تأکید کرد و ادامه داد: دانشجویان در دانشگاه‌ها باید فعالانه عمل نموده و روحیه تلاش، عدالت خواهی و ظلم ستیزی را در خود تقویت کنند.

وی در ادامه به افراط و تفریط‌هایی که در طول تاریخ اتفاق افتاده اشاره کرد و افزود: در طول تاریخ عده‌ای راه افراط را پیش گرفتند و عده‌ای نیز از چارچوب‌ها خارج شدند اما دانشجویان ما باید در راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب و رشد و تعالی کشور قدم بر دارند و پیوسته روحیه عدالت خواهی را در خود تقویت کنند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان صحبت‌های خود به لزوم نهادینه سازی صبر و تحمل در محیط دانشگاه اشاره کرد و افزود: اینگونه نباشد که وقتی مسئولی با دانشجویان دیدار می‌کند، با برخوردهای غیرمناسب او را دلسرد کنند چراکه با این نوع از برخوردها نه شما به خواسته‌ها و مطالبات خود می‌رسید و نه دیگر مسئولین در جمع شما حاضر می‌شوند؛ بلکه باید مطالبات خود را با اخلاق حسنه مطرح کنید.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه، دانشجویان به بیان دغدغه‌ها، مطالبات و نقطه نظرات خود پرداختند.

ارسال نظرات