۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۹۰۰۷۴
در نظرسنجی رسا صورت گرفت؛

«هدایت نقدینگی به سمت تولید»؛ راه تقویت تولید ملی

«هدایت نقدینگی به سمت تولید»؛ راه تقویت تولید ملی
مخاطبان خبرگزاری رسا با شرکت در نظرسنجی این رسانه حوزوی، «هدایت نقدینگی به سمت تولید» را مهمترین موضوع برای تقویت تولید ملی دانستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در پی انتشار نظرسنجی خبرگزاری رسا در این باره که «به نظر شما چگونه می‎توان در تقویت تولید ملی اقدام کرد»؟ مخاطبان این خبرگزاری نظرات خود را درباره این موضوع از طریق شرکت در نظرسنجی اعلام کردند.

در این نظرسنجی گزینه «هدایت نقدینگی به سمت تولید» 57.41 %، گزینه «پیوستن به قراردادهای بین‏ المللی» 12.96 %، گزینه «ایجاد ساز و کار صادرات غیر نفتی» 15.74 % و گزینه «ایجاد کارگاه های کوچک و خانگی» 13.89 % از آراء را به خود اختصاص دادند.

تقویت تولید ملی از جمله مسائلی است که رهبر معظم انقلاب همیشه به دولت های مختلف توجه به آنرا توصیه می کنند. اهمیت موضوع تولید ملی به حدی است که کشورهای بی توجه به این موضوع جزء وابستگان و کشورهای ضعیف اقتصادی و زیر سلطه مستکبران قرار می گیرند.

یکی از عوامل رشد بی رویه نقدینگی و تورم، نقص و ضعف در ساختار اقتصادی کشور است؛ زمانی که تولید کنندگان حمایت نشوند سرمایه از تولید خارج می شود و دلالی و واسطه گری شکل گرفته که این موضوع سبب بیکاری و تورم می شود.

اگر درآمدهای نفتی کاهش پیدا کند و با اصلاح نظام بانکی و مالیاتی پول ملی تقویت شود تا زمینه برای رونق تولید ملی فراهم آید، می توان با آن تقدینگی را به سمت تولید و فعالیت های مولد هدایت کرد.

رهبر انقلاب نیز در باب اهمیت هدایت نقدینگی به سمت تولید در تاریخ دوم اردیبهشت 99 در دیدار هیأت دولت وقت فرمودند: «این نقدینگی موجود باید مدیریّت بشود و هدایت بشود به سمت تولید که این کار آسانی نیست، کار مشکلی است، روشهای ویژه‌ای لازم دارد؛ من گفتم یک هیئتی بنشینند و این کار را انجام بدهند. من نمیدانم این هیئت تشکیل شده یا نشده؛ به‌ هر حال اگر نشده، باز هم زمان باقی است و ان‌َشاءالله این‌ کار انجام بگیرد تا اینکه نقدینگی موجود سرازیر بشود به سمت قسمت واقعی اقتصاد و به تولید برسد.»

«هدایت نقدینگی به سمت تولید»؛ راه تقویت تولید ملی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
تولید ۵۰ میلیون دوز واکسن تا پایان شهریور، چیزی نیست که کسی از مردم ایران نشنیده باشد. وعده‌ای که مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، تا اواخر تیرماه هم بر اجرایی شدن آن اصرار داشت. اما چه عواملی باعث شد که این وعده با تاخیر مواجه شود؟
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
آقابعدازاینهمه بحث بگین که بالاخره آیا واکسن بزنیم یانزنیم؟؟بدجوری دودستگی شده درمملکت
1
0
ناشناس
|
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
واکسن نزنید حداقل کره ای و آمریکایی نزنید