۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۶۹۰۰۸۷

فروش اینترنتی بلیت پروازهای اربعین آغاز شد

فروش اینترنتی بلیت پروازهای اربعین آغاز شد
سامانه فروش بلیت پروازهای اربعین باز شده و مسافران می‌توانند با مراجعه به سایت‌های معتبر اقدام به خرید بلیت با نرخ مصوب کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، بالاخره بعد از سه روز از زمان اعلام شده برای فروش بلیت پرواز‌های اربعین امروز سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که سامانه فروش بلیت باز شده و مسافران می‌توانند با مراجعه به سایت‌های معتبر و آژانس‌های مسافرتی اقدام به خرید بلیت با نرخ مصوب کنند.

براساس این گزارش سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: «با توجه به اعلام سازمان حج و زیارت مبنی بر آغاز تحویل ویزا به زائران عتبات عالیات، مسافران می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت‌های هواپیمایی داخلی و دفتر خدمات مسافرت هوایی معتبر نسبت به تهیه بلیت پرواز‌های اربعین حسینی با قیمت مصوب اقدام کنند.

همچنین بنا به اعلام قبلی و دستور سازمان حج و زیارت، ثبت نام در سامانه سماح، داشتن تست PCR منفی با اعتبار حداقل ۷۲ ساعت، کارت واکسن دو دوز و داشتن ویزای معتبر از الزامات صدور بلیت توسط شرکت‌های هواپیمایی برای سفر اربعین به شمار می‌رود.»

براساس این گزارش پیش از این ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده بود که جلسه ستاد اربعین در سازمان هواپیمایی کشوری بابت تعیین نرخ نهایی قیمت بلیت عراق با حضور مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی، انجمن شرکت‌های هواپیمایی، مدیران شرکت فرودگاه‌ها، نماینده سازمان حج و زیارت و دیگر دست‌اندرکاران این صنعت برگزار شد، گفت: مصوب شد افرادی که در سامانه سماح ثبت کرده‌اند و از داشتن ویزا، اطمینان قطعی دارند، می‌توانند نسبت به خرید بلیت پرواز‌های اربعین اقدام کنند.

او ادامه داد: در صورتی که مسافران، بلیت خریداری کرده، ولی نتوانند ویزا تهیه کنند، هزینه کنسلی آن بر اساس مقررات کنسلی بلیت پرواز‌های خارجی ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری خواهد بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: قیمت‌های نهایی پرواز‌های اربعین به شرح زیر است و به همه ایرلاین‌ها ابلاغ شده و پرواز‌های تهران، شیراز، تبریز و اهواز به نجف: رفت و برگشت ۵ میلیون تومان / یک طرفه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پرواز مشهد نجف: دو طرفه ۶ و یک طرفه ۴ میلیون تومان است.

ذیبخش گفت: تخطی ایرلاین‌ها از رقم مذکور، تخلف بوده و مسافران می‌توانند از طریق سامانه شکایات مردمی به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کنند؛ مسافران به هیچ عنوان بلیت را بیشتر از نرخ‌های مذکور خریداری نکنند.

او همچنین ظرفیت پرواز‌های اربعین را ۶۰ هزار نفر اعلام کرده بود و گفت: بازه زمانی در نظر گرفته شده، ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر است.

براساس این گزارش پیش از این مقرر شده بود از روز پنج شنبه ۲۵ شهریور ماه فروش بلیت پرواز‌های اربعین آغاز شود، اما به دلیل آنکه سازمان حج و زیارت فهرست اسامی در سامانه سماح را ارائه نکرده بود و از سوی دیگر کشور عراق در صدور ویزا همکاری لازم را نداشت، بنابراین تا امروز سازمان هواپیمایی امکان فروش بلیت با نرخ مصوب را نداشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات