۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۶۹۰۰۹۱

علت گرانی لبنیات در بازار چیست؟

علت گرانی لبنیات در بازار چیست؟
اگر نرخ شیر خام در حد قیمت مصوب که ۶ هزار و ۴۰۰ تومان است باقی بماند، می‌توان به ثبات قیمت محصولات لبنی در آینده امیدوار بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، «مهدی هدایت‌نیا» در گفت‌وگویی در مشهد مقدس اظهار داشت: محصولات لبنی براساس مصوبه جدید سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به صورت متوسط 60 درصد گران شده است و قیمت‌های جدید از یک تا دو ماه بعد در بازار ملموس خواهد بود. بر این اساس، محصولاتی که تولید قبل هستند، به هیچ عنوان مشمول گرانی‌های جدید نمی‌شوند.

وی افزود: وقتی قیمت شیر خام افزایش یابد، سبب افزایش هزینه تمام شده محصولات لبنی می‌شود؛ بنابراین اگر نرخ شیر خام در حد قیمت مصوب که 6 هزار و 400 تومان است باقی بماند، می‌توان به ثبات قیمت محصولات لبنی در آینده امیدوار بود.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لبنی خراسان رضوی با بیان اینکه دولت، قیمت مصوب چربی شیر را 80 تومان اعلام کرده است، گفت: تولیدکنندگان محصولات لبنی، چربی شیر را 80 تومان خریداری می‌کنند و 60 تومان می‌فروشند. این مسئله سبب شده است در استان 8 هزار تن ذخیره چربی، کره و خامه به ارزش 20 میلیون دلار داشته باشیم. از این رو به دنبال مجوز صادرات هستیم تا مشکل تولیدکنندگان برطرف شود.

هدایت‌نیا تصریح کرد: اگر دولت به اقشار کم درآمد یارانه مستقیم دهد و بگذارد که عرضه و تقاضا وضعیت بازار را تعیین کند، وضعیت تولیدکنندگان محصولات لبنی بهتر می‌شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نعمت
Iran, Islamic Republic of
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
اوضاع اقتصادی بسیارخراب است فعلآ کسی هم پاسخگونیست شیر توشیراست وبس
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
میراث ناکارآمدی وزرای فرتوت دولت قبل است.
0
0