۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۶۹۰۱۰۱

تلاش اسرائیل برای سرپوش گذاشتن بر ۱۳ روز ناکامی

تلاش اسرائیل برای سرپوش گذاشتن بر ۱۳ روز ناکامی
همزمان با تلاش رژیم صهیونیستی برای ترویج روایت خود از نحوه بازداشت دو اسیر فلسطینی زندان جلبوع، رسانه‌های این رژیم در این روایت تشکیک کرده و خواهان توضیح از ارتش شدند.

به گزارش  خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه اعلام کرد که دو تن از شش اسیر فراری باقیمانده را توانسته پیدا کرده و بازداشت کند.

این دو اسیر فلسطینی، «ایهم کممجی» و «مناضل نفیعات» بودند که رژیم صهیونیستی بعد از 13 روز تلاش گسترده و فراخوان نیروهای زیاد توانست آن‌ها را در شهر جنین بازداشت کند.

به دنبال اعلام این خبر، رسانه‌های صهیونیستی و عربی نوشتند که رژیم صهیونیستی بعد از اینکه از محل اختفای این دو اسیر آگاه می‌شود، دست به عملیات گمراه کننده‌ای زده تا بتواند این اسرا را بدون تنش و درگیری بازداشت کند.

شبکه المیادین لبنان امروز یکشنبه گزارش داد که در این عملیات فرماندهان ارشد سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل (شاباک) نیز مشارکت داشتند.

خبرنگار این شبکه گزارش داده که نظامیان صهیونیست صاحبان خانه‌ای را که این دو اسیر فراری در آن پناه گرفته و مخفی شده بودند، بازداشت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، احتمال می رود رژیم صهیونیستی بعد از بازداشت این اسیران آن‌ها را تحویل دادگاه الناصره دهد.

وب سایت عبری «واللا» نیز گزارش داد که دادگاه شهر الناصره مدت بازداشت «زکریا الزبیدی»، زندانی دیگر از شش زندانی فراری را به مدت ده روز دیگر به اتهام فرار از زندان جلبوع تمدید کرده است.

روایت صهیونیست‌ها از نحوه بازداشت دو اسیر فلسطینی

سایت روزنامه «یدیعوت آحارانوت» اسرائیل امروز به جزئیات بازداشت این دو اسیر پرداخت و مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات «فریب و گمراه کننده» توانسته آن‌ها را بازداشت کند.

بر اساس ادعای این رسانه صهیونیستی، نیروی نظامی بزرگی وارد اردوگاه جنین شده که هدفش مخفی نگه داشتن عملیات بازداشت بوده است. این گروه مأمور خود را در نقطه‌ای به دور از عملیات بازداشت شروع می‌کند و درگیری بین نظامیان صهیونیست و افراد مسلح فلسطینی در جنین آغاز می شود و در همان زمان، نیروهای ویژه به شکل مخفیانه مأموریت خود را در نزدیکی منزل مورد نظر آغاز می‌کنند.

کانال 13 اسرائیل نوشت که در عملیات بامداد امروز خسارت‌هایی به خودروهای ارتش در درگیری مسلحانه در جنین وارد شده است.

به رغم ادعای برخی رسانه‌ها و سخنگوی عربی زبان ارتش رژیم صهیونیستی، «یانیو کوبوبیتص»، خبرنگار نظامی روزنامه «هاآرتص» نوشت: «برخلاف روایت سخنگوی ارتش، منابع امنیتی به ما گفتند که اطلاعات مربوط به حضور دو اسیر در جنین چند ساعت مانده به اجرای عمیات بازداشت، به شاباک رسیده است نه چند روز مانده.»

به گفته این منابع، چیزی به نام عملیات فریب یا پوشش گذاشتن بر عملیات اصلی وجود نداشته، تنها چیزی که بوده این بود که نیروهایی به منظور ممانعت از رسیدن افراد مسلح به منطقه در اطراف منطقه مستقر شده است.

منابع صهیونیست گفته‌اند که عملیات بازداشت موفق بوده ولی نباید در این باره داستان و افسانه سرایی کرد.

معاریو: ارتش توضیح دهد که اسیران چطور به جنین رسیدند

«تال لیو رام»، خبرنگار روزنامه معاریو رژیم صهیونیستی نوشت که گزارش‌های اطلاعاتی ارتش حکایت از آن دارد که احتمالا گروه‌های فلسطینی با حملات موشکی و راکتی از سمت غزه به بازداشت این دو اسیر پاسخ و واکنش نشان دهند و درگیری‌های سختی در کرانه باختری بین نظامیان صهیونیست و فلسطینیان آغاز شود.

«امیر بوخبوط»، خبرنگار سایت «واللا» نیز با انتقاد از تأخیر دو هفته‌ای در یافتن این دو اسیر فلسطینی نوشت که ارتش باید درباره اینکه چگونه این اسرا موفق شده‌اند خود را به جنین برسانند، توضیح دهد؛ چرا که ارتش همه نیروهای امنیتی و تشکیلاتی خود را برای یافتن آن‌ها بسیج کرده و احضار کرده بود.

ارزیابی صهیونیست‌ها از احتمال واکنش‌های گروه‌های مقاومت در غزه باعث شده است که ارتش رژیم صهیونیستی، سامانه دفاع موشکی پاتریوت در کمربند نوار غزه را تقویت کند.

حماس: عملیات فرار اسرا از زندان، دلیلی بر پوشالی بودن امنیت رژیم صهیونیستی است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به بازداشت دو اسیر مذکور واکنش نشان داد. حازم قاسم به قهرمانان تونل آزادی در زندان جلبوع که موفق به فرار از این زندان شده و قدرت فلسطینیان برای مبادرت به عملیات‌های مقاومتی در هر شرایطی را به اثبات رساندند، سلام و درود فرستاد.

وی صبح امروز یکشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که به رغم بازداشت مجدد قهرمانان تونل آزادی، عملیات فرار آنان از زندان برای همیشه دلیلی قاطع بر پوشالی بودن امنیت دشمن صهیونیستی و ناتوانی این رژیم در برابر عزم و اراده مبارزان فلسطینی خواهد بود.

قاسم افزود: آنچه این 6 اسیر انجام دادند، یک اقدام جهادی و قهرمانانه و دستاوردی بزرگ بود که با آب طلا در تاریخ جهاد و مبارزات ملت فلسطین نوشته خواهد شد.

وی تاکید کرد که گردان‌های قسام به وعده خود مبنی بر آزادی این 6 اسیر در عملیات مبادله اسرا در آینده پایبند است.

وزیر اسرائیلی: باید مطمئن شد که این حادثه تکرار نخواهد شد

«عومر بارالیو»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به این عملیات گفت: «تعقیب اسرا تمام شد ولی مأموریت هنوز تمام نشده، باید مطمئن شد که مشابه این حادثه در آینده تکرار نخواهد شد.»

جهاد اسلامی: حساب ما با دشمن بسته نشده است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد که به تلاش برای آزادسازی همه اسرای فلسطینی ادامه خواهد داد و این تلاش یکی از وظایف مهم و جزو اولویت‌های این جنبش خواهد بود.

جهاد اسلامی از همه جناح های نظامی مقاومت خواست در حالت آماده باش باشند تا در صورت نیاز از اسرای فلسطینی حمایت کنند. این جنبش تأکید کرد:‌ «نبرد با دشمن صهیونیست ادامه دارد و حساب مقاومت در برابر این دشمن هنوز بسته نشده و در آینده نیز بسته نخواهد شد مگر با رفتن دشمن صهیونیست از تمامی اراضی ما».

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات