۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۹۰۲۱۳
نماینده ولی فقیه در استان زنجان مطرح کرد؛

عزت، سرافرازی و ماندگاری؛ نتیجه مقاومت و دفاع

عزت، سرافرازی و ماندگاری؛ نتیجه مقاومت و دفاع
زنجان ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: هرچند مقاومت و دفاع هزینه دارد اما نتیجه آن عزت، سرافرازی، سربلندی و ماندگاری است.

به گزارش خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی امروز در آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس که با حضور شماری از مسوولان استان ازجمله استاندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در سالن دکتر شهریاری صدا و سیما زنجان برگزار شد، افزود: ملت ایران با آغاز جنگ تحمیلی و نابرابر به منظور حفظ انقلاب، استقلال و کیان اسلامی وارد میدان شده و دفاع کردند و در این راه خون و جان دادند.

وی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، اقشار مختلف مردم به میدان آمده و در مقابل دشمنان سینه سپر کردند که این موجب عزت، سربلندی کشور و ملت همیشه در صحنه ایران شد و امروز نیز دفاع همچنان باقی است و اگر دست در دست یکدیگر و به صورت متحد در پشت سر امام مسلمین حرکت کنیم بدون تردید بازهم نصرت خداوند سبحان شامل حال خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی، افزود: از همان روز آغازین جنگ هشت ساله، نیروهای مسلح کشورمان با تمام توان در صحنه نبرد حاضر شده و سینه های خود را در برابر هجمه ناجوانمردانه نظامیان رژیم بعث عراق و حامیان آنان سپر کردند و با نثار خون و جان خود از خانه و کاشانه، انقلاب و هویت و اعتقادات خود و ملت ایران دفاع کردند و ذلت و تسلیم را نپذیرفتند.

وی با بیان اینکه در طول دوران دفاع مقدس، رزمندگان اسلام و ملت ایران در مقابل رژیم صدام، مقاومت و ایستادگی جانانه کردند، اظهار داشت: هرچند مقاومت و دفاع هزینه دارد اما نتیجه آن عزت، سرافرازی، سربلندی و ماندگاری است.

امام جمعه زنجان گفت: در تمامی جنگ های اتفاق افتاده در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره بخشی از خاک این سرزمین پهناور جدا شده بود اما در دوران دفاع مقدس که از آن می توان به عنوان جنگ جهانی سوم نیز یاد کرد ذره‌ای از خاک این مرز و بوم به دست دشمنان نیفتاد که این مایه فخر و مباهات است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی، تصریح کرد: قدرتهای شرق و غرب و بیش از ۴۰ کشور در این جنگ به لحاظ سیاسی، لجستیکی و مالی از رژیم بعث عراق حمایت کردند و فکر می کردند به زودی ایران اسلامی را شکست داده و نقشه خود مبنی بر تجزیه این سرزمین را عملی خواهند ساخت اما حضور رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ و پشتیبانی های ملت ایران مانع از این کار شد و نتوانستند به اهداف شوم و پلید خود برسند.

وی اظهار داشت: ۳۱ شهریور ماه ۵۷ سرزمین ایران از دریا، هوا و خشکی، مورد هجوم دشمن قرار گرفت و ملت ایران ۲ راه بیشتر نداشت یا باید ذلت را پذیرفته و تسلیم می شدند و یا اینکه در مقام مقاومت و دفاع بر می آمدند که در نهایت در سایه این مقاومت و ایستادگی و خون پاک شهدا، رژیم بعث عراق شکست خورد و دنیا نیز اعلام کرد که شروع کننده جنگ صدام بود و ایرانی ها فقط از کشوشان در مقابل هجوم جنگ افروزان، دفاع کردند. /1400/د101/

ارسال نظرات