۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۶۷۷۹۲۸

۲۱ فروردین ماه با مهمترین اخبار حوزوی استان‌ها

۲۱ فروردین ماه با مهمترین اخبار حوزوی استان‌ها
استانها - مشخص شدن کاندیداهای مورد حمایت جامعه مدرسین، ادامه ثبت نام حوزه خراسان و پذیرش حوزه علمیه فارس با رویکرد جذب نخبه ها از جمله مهمترین اخبار حوزوی استان ها است.

کاندیداهای مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری

آقایان: علیرضا اعرافی، محمود رجبی و حسینعلی سعدی برای حوزه انتخابیه تهران، سید محمدرضا مدرسی یزدی برای حوزه انتخابیه خراسان رضوی، سید محمد سعیدی برای حوزه انتخابیه قم و محمدحسن گلی شیردار برای حوزه انتخابیه مازندران به عنوان نامزدهای مورد حمایت جامعه مدرسین تعیین شده اند.

مسوولان برای کنترل شرایط به کمک کادر درمان بیایند

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی، نماینده ولی فقیه در زنجان در جلسه شورای اداری شهرستان زنجان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه تنها راه مقابله با کرونا، مراقبت و کنترل است، اظهار کرد:  متاسفانه این روزها شرایط مساعدی در رابطه با شیوع ویروس نداریم و انتظار داریم همه مسوولان دست به دست هم داده و کمک کنند تا از این شرایط خارج شویم.

وی به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده اشاره کرد و ادامه داد: ظرفیت‌های مورد اشاره مقام معظم رهبری باید مورد توجه قرار گرفته و به عنوان نقشه راه استفاده کنند.

برنامه های جمکران دو هفته تعطیل شد

ابراهیم صدوقی، معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه مراسم این مکان مقدس به مدت دو هفته فقط به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت:دیگر برنامه های فرهنگی این مکان مقدس در این مدت تعطیل خواهدبود.

وی ادامه داد: در این ایام برپایی سفره های ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران ممنوع است و اطعام در قالب طرح مواسات و همدلی مؤمنانه توسط قرارگاه گامی به سوی جامعه مهدوی با توزیع غذا در مناطق مختلف قم انجام  می شود.

پیشنهادات مدیر حوزه علمیه سمنان برای اصلاح زندانیان

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان در جلسه «اصلاح و تربیت زندانیان و حمایت از خانواده‌های آنان»، گفت: کاش بشود کلمه زندان را برداشت و از عنوان هایی مثل ندامتگاه یا اردوگاه تربیتی شهید لاجوردی استفاده کرد، چون کلمه زندان بار منفی دارد.

وی خاطرنشان کرد: گزینه هایی که به آن دست پیدا کردیم عبارتند از: منسجم شدن، استفاده از ظرفیت هیئت‌های ورزشی برای برگزاری مسابقات ورزشی، استفاده از نیروهای جهادی فنی برای کمک و تعمیرات فنی عمرانی منازل خانه‌های زندانی‌ها، استفاده از راویان دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت های مبلغین ومبلغات.

ثبت نام حوزه علمیه خراسان تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد

حجت الاسلام جعفر ریحانی، مدیر پذیرش و امور مدارس پیش حوزوی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان گفت:  ثبت‌نام و پذیرش حوزه علمیه خراسان ویژه برادران و خواهران، تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد.

وی تأکید کرد: پس از مراحل آزمون، متقاضی وارد دوره‌ی تثبیتی می‌شود که در آن مرحله، توانمندی، علاقه و انگیزه، شناخت و سلامت فرد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بعد از تائید مدیر، مهر ورود طلبگی برای وی صادر می شود.

نمازهای جماعت شهرهای قرمز استان اصفهان تعطیل شد

حجت الاسلام ابطحی، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان از عدم اقامه نماز جماعت در مساجد شهرستان‌های قرمز خبر داد و گفت: بنابرتاکید آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در استان، نمازهای جماعت به مدت ده روز در شهرهای قرمز استان اقامه نخواهد شد ولی درب مساجد به روی مردم باز است.

فعالیت احزاب و گروه ها در حوزه علمیه ممنوع 

حجت الاسلام هاشمی، مدیر دفتر امور صیانتی و حراست حوزه علمیه خراسان با اشاره به در پیش بودن انتخابات و حساسیت آن، تاکید کرد: ورود مدارس و مراکز حوزوی در عرصه انتخابات، تنها می بایست در برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، تبیین شاخص های انتخاب اصلح و تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد.

وی با بیان اینکه حضور مشروط در مدرسه یا مرکز تخصصی از قبیل مساعدت مالی از سوی نامزد انتخابات، ممنوع می باشد، خاطر نشان کرد: انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای ایشان و همچنین استفاده از وسائل و سایر امکانات‌ حوزه علمیه و نیز در اختیار گذاشتن وسائل و امکانات مزبور ممنوع است.

پذیرش حوزه علمیه فارس در سال ۱۴۰۱_۱۴۰۰ با رویکرد جذب نخبه ها

حجت الاسلام دهقان، مسئول کمیته جذب حوزه علمیه استان فارس رویکرد پذیرش حوزه علمیه در سال ۱۴۰۰_۱۴۰۱ را جذب نخبگان دانست و گفت: با توجه به وجود ٣۵ مدرسه علمیه دارای پذیرش، ظرفیت پذیرش در مدارس علمیه استان نزدیک به ۱٢٠٠ طلبه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ خواهد بود.

حمزه عباسی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۹
خوبه هر روز اهم اخبار حوزه شهرستانها رو بذارید
4
0