۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۷۷۸۷۱
امام جمعه کرمانشاه:

شهید صیاد شیرازی همواره به دنبال توسعه روحیه انقلابی و دینی در ارتش بود

شهید صیاد شیرازی همواره به دنبال توسعه روحیه انقلابی و دینی در ارتش بود
کرمانشاه - آیت الله علما گفت: دشمنان دوست نداشتند که روحیه شهید صیاد شیرازی در ارتش و دیگر نیروهای نظامی توسعه پیدا کند لذا همواره به دنبال به شهادت رساندن وی بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم یادبود سالروز شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی ظهر امروز در محل ستاد فرماندهی لشگر 81 زرهی کرمانشاه با حضور آیت الله مصطفی علما، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

آیت الله علما در این مراسم اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی جدای از اینکه در بحث نظامی یک نیروی شایسته و زبده بودند، بلکه در بحث معنویات و گسترش روحیه دینی و انقلابی در ارتش همواره در تلاش بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: بنابراین باید بکوشیم که ابعاد و زوایای شخصیتی شهید صیاد شیرازی را برای نسل های جوان و نوجوان بازگو کنیم.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: از سوی دیگر امام خمینی (ره) توجه و علاقه خاصی به شهید صیاد شیرازی و نیز شهید قرنی داشتند و این عزیزان را فرزندان انقلاب می دانستند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: همچنین با نگاهی به زندگی شهید صیاد شیرازی متوجه می شویم که وی در زمان ستم شاهی مبارزات بسیاری علیه نظام پهلوی داشتند و اکنون نیز از این افراد کم در ارتش و دیگر نیروهای مسلح نداریم، افرادی که دارای روحیه انقلابی و دینی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: همین منش دینی و انقلابی، جایگاه اجتماعی و ملی و... باعث حسادت شیاطین و معاندین شد و زمینه شهادت این سرباز ولایت را رقم زد.

آیت الله علما در ادامه سخنان خود بیان داشت: دشمنان دوست نداشتند که روحیه شهید صیاد شیرازی در ارتش و دیگر نیروهای نظامی بسط و توسعه پیدا کند لذا از همین رو همواره به دنبال به شهادت رساندن وی بودند.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به روز «فناوری هسته ای» اشاره کرد و گفت: اگر امروز ایران را در بین کشورهای صاحب صنعت هسته ای می بینیم، بی شک این جایگاه نشات گرفته و مدیون رشادت و ایثار شهدا و ... بوده و هست./1400/

ارسال نظرات